پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: 32 درصد زباله‌ها در استان بوشهر سوزانده می‌شود.به گزارش فکرشهر، حسین دلشب در نشست با معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: محل دفن زباله بوشهر که در جاده نیروگاه قرار گرفته است غیربهداشتی و ناسالم است و شاهد پخش شیرابه‌های زباله‌ها در محیط هستیم که هم غیر بهداشتی و هم چهره زشتی ایجاد می‌کند.وی به برخی از روش های نامناسب دفع زباله در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در برخی از مناطق استان بوشهر از روش سوزاندن زباله‌ها استفاده می شود که خطرات بسیار زیادی را برای ساکنان اطراف ان ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۳۸۵۵
چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۷

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: 32 درصد زباله‌ها در استان بوشهر سوزانده می‌شود.

به گزارش فکرشهر، حسین دلشب در نشست با معاون امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: محل دفن زباله بوشهر که در جاده نیروگاه قرار گرفته است غیربهداشتی و ناسالم است و شاهد پخش شیرابه‌های زباله‌ها در محیط هستیم که هم غیر بهداشتی و هم چهره زشتی ایجاد می‌کند.

وی به برخی از روش های نامناسب دفع زباله در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: در برخی از مناطق استان بوشهر از روش سوزاندن زباله‌ها استفاده می شود که خطرات بسیار زیادی را برای ساکنان اطراف ان ایجاد می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین به برخی از مشکلات دفع پسماند‌های بیمارستانی و پزشکی در محیط‌های دفع زباله اشاره کرد و ادامه داد: هیچ دستگاهی متولی جداسازی پسماند‌های بیمارستانی و پزشکی از پسماندهای خانگی و شهری نیست و این موضوع مشکل آفرین است.

وی به دیگر مشکلات پسماندها اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی و مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی از موضوعات بسیار مهمی است که مسئولان امر باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

تولید روزانه ۹۵۰ تن زباله در استان بوشهر

دلشب ادامه داد: شهرهای ساحلی بر اساس قانون باید بر اساس برنامه پنجم، پسماندهای خود را با روش‌های نوین و فناوری‌های جدید دفع کنند که این مهم باید تا پایان برنامه پنجم محقق و اجرایی شود.

وی همچنین از رهاسازی زباله در جاده‌ها توسط مردم انتقاد کرد و با اشاره به تلاش‌های راهداری در زمینه جمع‌آوری پسماند در جاده‌ها، تاکید کرد: باید اطلاع‌رسانی مطلوبی در این زمینه صورت بگیرد و مردم آگاه‌سازی شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه از تولید روزانه ۹۵۰ تن زباله در استان بوشهر خبر داد و گفت: دفع زباله در برخی مناطق به صورت سنتی و غیربهداشتی انجام می‌شود که باید دقت لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه 32 درصد زباله‌ها در استان بوشهر سوزانده می‌شود، ادامه داد: 24 درصد زباله‌ها نگه‌داری موقت می شود و 36 درصد نیز دفن می‌شود و دو درصد زباله‌ها در دریا دفن می‌شود و دو درصد نیز کمپوست می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر