دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۲۰۵
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر افزایش پوشش تحصیلی در مقاطع مختلف گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۲ مدرسه «آموزش از راه دور» در استان بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش فکرشهر، ناصر کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تاکید بر افزایش پوشش تحصیلی در سنین مختلف اظهار داشت: در عصر اطلاعات که دانایی رمز بقاست و مهارت‌های شهروندان آینده و دنیایی که در آن زندگی می‌کنند تحت تاثیر آموزشها و ارتباطات الکترونیکی قرار می‌گیرد، آموزش و پرورش در این رهگذر با آموزش از راه دور در راستای تحقق توسعه پایدار کشور فرصت مناسبی فراهم آورده است.

وی با تاکید بر جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل تصریح کرد: رسالت اصلی آموزش از راه دور با شعار آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه  این است که اجازه ندهیم حتی یک دانش آموز در هر جایی از کشور و با هر محدویتی که باشد، از تحصیل باز بماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مدارس آموزش از راه دور را فرصتی برای بازماندگان از تحصیل دانست و خاطر‌نشان کرد: دو گروه لازم التعلیم‌ها  و افرادی که شرایط سنی حضور در مدرسه عادی را از دست داده‌اند امکان ادامه تحصیل در مدارس آموزش از راه دور برای آنها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه آموزش از راه دور خلاءهایی را که در پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل داریم را برطرف می کند افزود: رویکرد سال جدید، استفاده از تمام ظرفیت‌های آموزش از راه دور برای جذب حداکثری دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.

کرمی بیان کرد: تامین عدالت آموزشی، تحقق توسعه پایدار، شیوه‌های مناسب برای محرومیت‌زدایی از طبقه آسیب پذیر و آسیب دیده جامعه و احیاء فرصت‌های از دست رفته تحصیل از اهداف این مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  بوشهر با بیان اینکه حوزه آموزش از راه دور توانسته در راهیابی به مدارج بالای علمی برای مشتاقان علم و دانش زمینه را فراهم کند گفت: حوزه آموزش از راه دور مشکلات آموزش همچون پراکندگی جغرافیایی، مشکلات فقر اقتصادی خانواده‌ها و آموزش و پرورش، تاهل زود هنگام، ‌نیاز به اشتغال زود هنگام و نان آور خانواده بودن، بیماریهای خاص و صعب العلاج  را برطرف کرده و راه دانش افزایی را تسهیل می‌کند.

وی از راه‌اندازی 22 مدرسه آموزش از راه دور در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: 2 هزار و 351 دانش آموز در 22 مدرسه  آموزش از راه دور استان بوشهر تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر