دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۶۶۱
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۹

فکرشهر: معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ایستگاه سلامت به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی ایدز جهت نمازگزاران و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و ستاد نماز جمعه شهر برازجان برپا شد. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، محمدحسین دریسی افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی ایدز با شعار "سلامتی حقی برای همه، بااطلاع رسانی، پيشگيری، تشخيص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به اچ آی وی " اقدام به برگزاری ایستگاه سلامت در مصلی نماز جمعه شهر برازجان کرد.

وی تصریح کرد: شهرستان دشتستان برنامه مختلفی در هفته اطلاع‌رسانی ایدز اجرا خواهد کرد که برپایی ایستگاه سلامت در مصلی نماز جمعه و پیاده‌روی ولایت یکی از این برنامه‌ها بوده است.

دریسی افزود: تعیین شعار امسال با عنوان "سلامتی حقی برای همه، بااطلاع رسانی، پيشگيری، تشخيص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به اچ آی وی" بدین معنی است که آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه اچ آی وی و ایدز یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های جامعه جهانی در کنترل این معضل بهداشتی محسوب می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در خصوص بیماری ایدز باید در طی سال اجرا شود و مختص به یک‌زمان خاص نباشد و تمام گروه‌های سنی و همچنین گروه‌های در معرض خطر بخصوص سنین 25 تا 35 سال توسط مشاورین و مراقبین آموزش داده شوند.

گفتنی است، در پایگاه سلامتی که به مناسبت هفته اطلاع‌رسانی ایدز برپاشده بود ضمن توزیع پمفلت و پوسترهای آموزشی در خصوص بیماری ایدز، از 75 نفر زن و مرد، تست (آچ آی وی) به‌صورت رایگان گرفته شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر