پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۶۶۲
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: اورژانس پیش بیمارستانی جزو اولین واحدهای نظام سلامت در پاسخ به حوادث و بلایا درصحنه حادثه است و نقش بسزایی در نجات جان آسیب دیدگان و کاهش آسیب‌های جانی و عوارض ناشی از حوادث دارد. 

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست در حاشیه مانور زلزله افزود: در راستای ارتقای مهارت‌های دانش آموزان در حوادث غیرمترقبه به‌ویژه زلزله همزمان با سراسر کشور و به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایی طبیعی مانور زلزله و ایمنی در مدارس انجام شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: این مانور بر اساس سناریوی از پیش تعیین‌شده، پناه گیری، تخلیه اضطراری و امدادرسانی توسط تیم‌های امدادی و دانش آموزان مدرسه انجام شد.

مهندس ماریا خویش دوست خاطرنشان کرد: برگزاری این‌چنین مانورها، در مکان‌های عمومی و آموزشی به‌ویژه مدارس، می‌تواند تأثیر بسزایی در یادگیری اصول مواجهه با بحران و مدیریت آن، ارتقای مهارت‌های دانش آموزان در حوادث غیرمترقبه به‌ویژه زلزله و متعاقب آن، کاهش آسیب‌های جانی و مالی داشته باشد و فرصتی برای بررسی میزان توانمندی و آمادگی نیروهای امدادی، بررسی نقاط قوت و ضعف عملکردی و تلاش برای رفع نواقص و تقویت نقاط قوت است.

گفتنی است نوزدهمین مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در مدرسه پسرانه متوسطه اول رشد شهر برازجان و دیگر شهرهای شهرستان دشتستان ازجمله شبانکاره، سعدآباد، آبپخش، تنگ ارم و دالکی با حضور تمامی ارگان‌های امدادی، اورژانس 115، سازمان پیشگیری از مدیریت بحران، آموزش پرورش، هلال‌احمر، آتش‌نشانی برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر