يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ ارسالی خوانندگان؛
فکرشهر: مردم عزیز این نامه ما را در گروه های مجازی منتشر کنید تا به دست نمایندگان و آقای حدادعادل برسد. شاید دلشان سوخت و پیشنهاد ما را قبول کردند. ثواب دارد...
کد خبر: ۳۹۷۹۰
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴

فکرشهر: جمعی از جوانان روستای رودفاریاب بخش ارم دشتستان، با ارسال نامه ای به فکرشهر، نسبت به وضعیت خشکسالی در منطقه، کمبود آب و البته بودجه های میلیاردی برخی مراکز خاص در سال 97، انقاد کرده اند.

به گزارش فکرشهر، در این نامه که با عنوان «نامه ی جوانان یک روستا به رییس بنیاد سعدی و نمایندگان مجلس ایران» برای ما ارسال شده، آمده:

«در ابتدای این نامه سادگی و دهاتی بازی ما جمعی از جوانان روستای رودفاریاب را ببخشید؛ بالاخره بودجه بندی برای اداره مملکت حساب و کتابی دارد ولی خب ما از سر بیچارگی این نامه را می نویسیم.

در خوانش بودجه 97 متوجه شدیم برخی از نهادهای غیر دولتی بیش از سه هزار میلیارد تومان بودجه می گیرند. خب حتما لازم است که همه نهادهای غیر دولتی این همه بودجه بگیرند، اما بودجه یکی از این نهادها نظر ما را بیشتر جلب کرد و آن هم  بنیاد سعدی است که دوازده میلیارد تومان بودجه می گیرد. این را داشته باشید تا دلیل این نامه را خدمتتان عرض کنیم.

روستای رودفاریاب واقع در بخش ارم دشتستان استان بوشهر، یکی از زیباترین روستاهای کشور و از اهداف گردشگری است که متاسفانه به دلیل خشکسالی های دو دهه گذشته در حال خشکیدن و نابودی است. اما می توان این روستا را نجات داد و حتی سرسبزتر از گذشته اش کرد.

چگونه؟

به دلیل موقعیت جغرافیایی، هر سال پس از هر بارش، حتی بارش کم، سیل ویرانگری از کوه های بالای روستا، میلیاردها مترمکعب آب باران را پس از تخریب باغ های مجاور رودخانه به خلیج فارس می ریزد. اگر یک سد که به عقیده کارشناسان ده میلیارد تومان هزینه دارد، در بالای روستا ساخته شود، مشکل بی آبی باغات روستا در تابستان حل شده و علاوه بر این مانع تخریب روستا پس از هر سیل می شود.

چند دهه است که مسوولین وعده ایجاد این سد را داده اند ولی به دلیل عدم تخصیص بودجه، سدی که می تواند منجی یک روستا با جمعیت 2500 نفر باشد، ساخته نشده است.

اکنون جمعیت زیادی از کشاورزان روستا بیکار شده اند، خیلی از خانواده ها در فکر مهاجرت به حاشیه شهرها هستند. 

چه می شود اگر نیمی از بودجه بنیاد سعدی یا بنیادی شبیه این را در دو سال متمادی به روستای ما بدهند تا با احداث سد از نابودی و خشکسالی نجات پیدا کند.

حالا یکی دو سال سرعت سعدی شناسی را کمتر کنید. آسمان که به زمین نمی رسد.در عوضش یک روستا با صد هزار درخت خرما را نجات می دهید.

مردم عزیز این نامه ما را در گروه های مجازی منتشر کنید تا به دست نمایندگان و آقای حدادعادل برسد. شاید دلشان سوخت و پیشنهاد ما را قبول کردند. ثواب دارد.

جمعی از جوانان روستای رودفاریاب  بخش ارم شهرستان دشتستان استان بوشهر»

نظرات بینندگان
هوای آلوده و ناپاک، دشمن شادی و نشاط
|
-
|
پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱
این روزها سخن از طرح نشاط اجتماعی در میان است. نشاط و شادی اجتماعی تنها در حضور هوای پاک و سالم قابل حصول و تحقق است. هوای آلوده و ناپاک، دشمن شادی و نشاط و آفت طراوت و سرزندگی و باعث خستگی و افسردگی و کسالت روحی و پژمردی و موجب بی چون و چرای بی حوصلگی و عصبیت و خمودی و حمودی فرد و اجتماع است. ایجاد نشاط اجتماعی از راه مبارزه با آلودگی هوا و حل این مشکل و راندن و دور نمودن این هیولای مخرب و ویرانگر میسر است، نه ظاهر سازی های شهری
منشا عمده و اصلی آلودگی و ناسالم بودن هوا در شهر ما، پیش و بیش از همه، زباله های شهری است که هوای سالم و نشاط روحی و سلامتی مردم را می سوزاند و دود میکند و به باد میدهد و ظاهر سازی های شهر ی با وجود و حضور این دیو و هیولای ترسناک و وحشت انگیر و آدم خوار که در شهر پرسه میزند و روز و شب بدور سر مردم در پرواز است، هیچ کمکی نخواهد کرد د
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر