پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۹۱۶
دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ۲۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان دشتستان رفع تصرف شد.

به گزارش فکرشهر، سهیل مهاجری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو پرونده مهمی که فرد متخلف با هدف کاربری معدن در شهرستان دشتستان تصرف کرده بود با تلاش نیروهای حفاظت و حقوقی این اداره و رآی قطعی مراجعه قضایی رفع تصرف صورت گرفت.

وی افزود: این پرونده که نزدیک به ۲۳ هکتار از اراضی ملی را شامل می‌شد کیفری بود و در دو روستای راهدار و قرقاول خانه شهرستان دشتستان قرار داشت.

مهاجری، ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده را نیز بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دانست و تصریح کرد: رفع تصرف انجام شده در قالب دو پرونده مجزا بوده است و از همکاری‌های شهردار، نماینده دادستان، رئیس پاسگاه ۱۳ دالکی، نماینده حقوقی و مامورین پاسگاه ویژه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دشتستان تشکر می‌کنم.

وی افزود: تصرف اراضی ملی با هر عنوانی که باشد جرم محسوب می‌شود و افراد می‌بایست قبل از هر گونه اقدامی نسبت به شیوه واگذاری و یا آگاهی یافتن از وضعیت اراضی به منابع طبیعی مراجعه کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به قاطعیت این اداره در مبارزه با زمین‌خواری تصریح کرد: تنها در شهرستان دشتستان و در نیمه دوم سال جاری تا کنون نزدیک به ۱۸۰ هکتار خلع ید صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این میزان خلع ید صورت گرفته تنها مربوط به ۵ پرونده و با ارزش ریالی نزدیک به یک میلیارد تومان بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر