يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۰۲۰۴
شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان گفت: طرح‌های پیشنهادی چهار شهر از شهرستان دشتستان برای انتخاب پایتخت کتاب ایران ارائه شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدحسین زندویان صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اقدامات خوبی در شهرستان دشتستان صورت گرفته است و برنامه‌های خوبی در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با نهادها و دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: بسیاری از این تفاهم‌نامه‌ها عملی شده است و دیگر تفاهم‌نامه‌ها نیز در دستور کار است تا زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان از تلاش برای معرفی این شهرستان به عنوان شهرستان دوست‌دار کتاب در سطح کشور خبر داد و بیان کرد: انسجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به ارائه طرح‌های توسط شهرهای نامزد پایتخت کتاب ایران، اضافه کرد: چهار شهر در دشتستان شامل آبپخش، برازجان، شبانکاره و وحدتیه طرح‌های پیشنهادی خود را در این حوزه اعلام کرده و ارائه داده‌اند.

زندویان از تشویق عموم مردم به کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از برنامه‌های مهم یاد کرد و افزود: ۵۵ تفاهم‌نامه و مصوبه با ادارت، نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی امضا و مبادله شده است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه در حیطه کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه را از اهداف این تفاهم‌نامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: افزایش مشارکت نهادهای غیردولتی در حیطه کتاب و کتابخوانی را دنبال می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر