دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۱۶۴۴
سه‌شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۸

فکرشهر: مرکز کتاب نمای دشتی استان بوشهر روز سه شنبه در آیینی با حضور مسئولان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در شهر خورموج گشایش یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فرماندار دشتی در این آیین گفت: کتاب بزرگترین اختراع بشر است و کتاب و کتابت در رشد حیات اجتماعی تاثیر بسزایی دارد و روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می شود.

عبدالله نادری افزود: کتاب از دیرباز حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه های والا و منبع عظیمی بوده که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب کرده است.

وی اضافه کرد: ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی مبین این نکته است که امروز کتاب می تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

نادری اظهارکرد: شهرستان دشتی همیشه مملو از نویسندگان و شاعران بزرگی بوده که افتخار جنوب هستند و در توسعه فرهنگی این دیار نقشی مهم ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: ایجاد کتاب نمای مولفان دشتی از دیرباز تا امروز توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتی کاری قابل تقدیر است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: با وجود رشد رسانه های گوناگون جمعی تاکنون هیچ رسانه ای نتوانسته است نقشی را که کتاب در رشد تمدن داشته است ایفا کند.

حمید زارعی افزود: کتاب نمای نویسندگان دشتی را می توان به عنوان کانون همایش صاحب نظران و موزه پرطراوت اندیشمندان دشتی در نظر گرفت.

زارعی اضافه کرد: کتاب نمای دشتی شامل 6 قفسه از 200 کتاب نویسندگان دشتی است که در محل اداره فرهنگ و ارشاد دشتی برای تحقیق و مطالعه علاقه مندان به کتاب و نویسندگان و پژوهشگران گشایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر