پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۲۰۹
يکشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه شش پارک جنگلی برای اسکان گردشگران نوروزی مجهز شده گفت: برای تجهیز پارک‌های استان بوشهر به امکانات تفریحی و رفاهی ۲۰ میلیارد ریال هزینه شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سهیل مهاجری صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با تبریک سال نو به ظرفیت این استان در عرصه پارک جنگلی پرداخت و اظهار داشت: 227 هزار 215 هکتار  مساحت استان جنگلی است که از این میزان 15 هزار و816 هکتار آن جنگل‌های دست کاشت است.

وی از وجود 11 پارک جنگلی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر دارای 16 ذخیزه‌گاه با مساحت 410 هکتار و 11 پارک جنگلی با مساحت 740 هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به استقرار گردشگران نوروزی در پارک‌های جنگلی خاطر نشان کرد: شش پارک منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر دارای زیرساخت‌های گردشگری است و در این ایام  بخشی از گردشگران در این پارک‌ها اقامت می‌کنند.

مهاجری از تجهیز شش پارک جنگلی برای اقامت و اسکان گردشگران خبر داد و افزود: برای تجهیز پارک‌های استان بوشهر به امکانات تفریحی و رفاهی 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی، پارک‌های بنه‌گز تنگستان، عامری دیلم، چاهکوتاه بوشهر، چاهچاهو  دشتی و بنک کنگان را از جمله پارک‌های تجهیز شده دانست و افزود:   اعتبار تجهیز این پارک‌‌‌های جنگلی به امکانات اقامتی و تفریحی از طریق اعتبارات استانی و سه درصد نفت تامین شده است.

مهاجری ،احداث آلاچیق، نصب سکو، خرید و نصب وسایل بازی، آسفالت معابر، ایجاد سرویس بهداشتی و تجهیز شبکه آب و برق را از جمله تجهیزات پارک‌های جنگلی استان بوشهر دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به نزدیک شده به 13 فروردین روز طبیعت، بیان کرد: امیدوارم مردم در هنگام حضور در طبیعت بتوانند از این موهبت الهی لذت ببرند و زندگی در طبیعت را تجربه کنند و در این راستا خانواده‌ها مراقب باشند به طبیعت صدمه نزنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر