پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۰۸۷
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: هنرمندان برتر سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس خلیج فارس در بوشهر معرفی شدند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس  کشور در آیین پایانی سومین جشنواره منطقه‌ای مد و لباس گفت: طراحان ما توانمندی دارند که محصولات متنوع را با ذائقه‌های افراد تولید کنند.

حمید قبادی از استان‌های مختلف خواست با روش‌های گوناگون لباس محلی خود را معرفی کنند تا استفاده از آن در جامعه نهادینه شود.

وی همچنین با اشاره به توانمندی هنرمندان شرکت کننده در جشنواره منطقه‌ای مد و لباس، در ارائه لباس‌های متنوع بیان کرد: سال آینده آن را به صورت جشنواره ملی مد و لباس خلیج فارس برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز حمایت از تولید کالای ایرانی و فرایند کارآفرینی را از اهداف این جشنواره دانست و با اشاره به توجه پوشش‌های سنتی به عفاف و حجاب، گفت: هر استان با معرفی لباس‌های سنتی خود می‌تواند نقش ارزنده‌ای در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب ایفا کند.

حمیده ماحوزی افزود: برگزاری ٧ نمایشگاه، ١١ کارگاه آموزشی تخصصی در طراحی لباس، ٢٨ کارگاه آموزشی جشنواره مد و لباس استانی و منطقه ای و اعطای ١٤٠٠ گواهی آموزشی نشان از توانمندی و علاقه جوانان و نوجوانان این استان به بخش مد و لباس دارد.

سومین جشنواره مد و لباس منطقه‌ای خلیج فارس شانزدهم اردیبهشت با شرکت 21 گروه از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان در بوشهرآغاز به کار کرد که دیشب در مراسم پایانی، از گروه‌های اول تا سوم در سه بخش مانتو اجتماع، مانتو مجلسی و لباس مردانه تجلیل شد.

همچنین علاوه بر تقدیر از بخش های علمی و چاپ روی پارچه از برنامه (اپلیکیشن) مد و لباس که فاطمه علیخواه هنرمند بوشهری آن را تهیه کرده، رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر