يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نشست خبری بخشدار ارم برگزار شد؛
فکرشهر: عدم توسعه بخش ارم در دولت های نهم و دهم/ تکمیل سد تنگ ارم/ آبرسانی به خانوارهای پشت پر با تانکر/ رفع مشکل تلفنی و ارتباطی ارم تا پایان سال 97/ وضعیت معیشتی مردم بخش ارم، ضعیف است/ پتانسیل های دامداری و طیور بخش ارم/ راه کارهایی برای اسکان پزشکان در ارم/ آخرین اخبار از جاده های بخش ارم/ جذب 5 سرمایه گذار در حوزه گردشگری بخش ارم/ استقبال بانوان از مسابقات ورزشی/ یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید در بخش ارم / وقوع اکثر بلایای طبیعی در بخش ارم...
کد خبر: ۴۳۲۱۷
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۹

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: بخشدار ارم گفت: از زمانی  که به عنوان بخشدار ارم منصوب شدم تصمیم گرفتم که با هم اندیشی مشکلات را شناسایی و اولویت بندی کنم و در قالب برنامه های کوتا مدت، میان مدت و بلند مدت به رفع این مشکلات بپردازم.

عدم توسعه بخش ارم در دولت های نهم و دهم

به گزارش فکرشهر، محمد مهدی مشایخی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از 13 مهر ماه 95، بنده به عنوان بخشدار ارم انتخاب شدم و چیزی که از ابتدا دیدم، عدم نگاه و تلاش های دولت نهم و دهم جهت رفع مشکلات مردم بود که عدم توسعه یافتگی در بخش ها و حوزه های مختلف این بخش را به دنبال داشت. از این رو تصمیم گرفتیم که با هم اندیشی شورای اسلامی، شورای بخش، دهیاران، نخبگان و کارشناسان مختلف و معتمدین محل  و در جلساتی، مشکلات را شناسایی و برای رفع آنها تلاش کنیم که به حمدلله نتایج خوبی حاصل شد.

همه مشکلات آبی بخش ارم و راه حل های اجرایی بخشدار/ تکمیل سد تنگ ارم
مشایخی اولویت اصلی بخش ارم را آب شرب آن بخش اعلام کرد و افزود: منبع تامین آب شرب در بخش ارم از منابع داخلی، چاه ها، قنوات، رودخانه ها و... است که به دلیل خشکسالی های اخیر، این منابع به شدت کاهش یافته و برای رفع مشکلات آب شرب این منطقه، توانستیم پروژه سد بزرگ تنگ ارم را که در مهرماه 95 راکد شده بود، با رایزنی مسئولان استانی فعال کنیم.

وی ادامه داد: در زمستان 95، آبگیری سد انجام شد و عملیات درزگیری و فعالیت های جزیی آن انجام شده است که امروزه این سد با 4/2 میلیون مترمکعب، پاسخگوی نیاز آب شرب شهر تنگ ارم و 5 روستای اطراف آن تا روستای دهرود سفلی است.
بخشدار ارم اضافه کرد: یکی از فعالیت هایی که نیاز بود در ادامه احداث سد دنبال شود، اجرایی کردن خط انتقال آب سد بود که این پروژه به طول 26 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان آغاز شده و امیدواریم خط انتقال و تصفیه خانه تا دهه فجر سال جاری به مرحله افتتاح برسد.

محمدمهدی مشایخی با اشاره به مشکلات آبی روستاهای دیگر بخش ارم هم گفت: مردم روستاهای «رونی» و «شکرک»، از آب چشمه استفاده می کردند که با احداث مخزن، پمپاژ و لوله کشی به طول 2100 متر با اعتبار بالغ بر 180 میلیون تومان و با همراهی آب و فاضلاب روستایی و دهیاری روستا توانستیم مشکل آب شرب این روستاها را حل کنیم و در حال حاضر مردم این دو روستا از آب سالم و بهداشتی استفاده می کنند.

وی افزود: در جهت رفع مشکلات آب شرب  روستای «بیدو» نیز مطالعات جهت احداث مخزن و اجرای شبکه داخلی انجام شده که با اعتبار 250 میلیون تومان، به زودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

مشایخی در خصوص مشکل آب شرب دو روستای بزرگ بخش ارم نیز گفت: دهرود علیا و دهرود سفلی به شدت مشکل تامین آب شرب داشتند. چاه آب در روستای دهرود علیا خشک شده بود که پیگیری هایی که در این خصوص انجام شد، توانستیم کف شکنی را با گرفتن مجوزهای مورد نیاز از شرکت آب منطقه ای انجام دهیم و امروز چاه دهرود علیا، این روستا را به راحتی آب رسانی می کند و دهرود سفلی نیز از سد تنگ ارم آبرسانی می شود.

وی افزود: در روستاهای رودفاریاب و تلخ آب نیز مشکل تامین آب شرب وجود دارد. اهالی  روستای رودفاریاب، آب مورد نیاز خود را از چاه تامین می کنند و روستای تلخ آب نیز آب خود را از چشمه تامین می کند و این چشمه در حال خشک شدن است. از این رو نیاز به حفر چاه است. در حال حاضر جهت رفع مشکل این روستاها، 2 عملیات ژئوفیزیک حفر چاه انجام شده که پس از انجام عملیات، حفر چاه ها آغاز خواهد شد.

بخشدار ارم ادامه داد: در روستای خیرک با اینکه مردم از چشمه استفاده می کنند و شبکه داخلی نیز وجود دارد، اما به دلیل اینکه قابلیت اطمینان بیشتری حاصل شود، بحث حفر چاه را مطرح کردیم که با انجام آزمایش های ژئوفیزیک و با اعتبار 150 میلیون تومان، حفر چاه و اصلاح شبکه داخلی را از محل اعتبارات ملی انجام خواهیم داد. در این راستا نیز انتخاب پیمانکار صورت گرفته و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

ساماندهی آبرسانی به خانوارهای پشت پر
وی در جهت رفع مشکل آب روستای پشت پر نیز اظهارداشت: این روستا با داشتن 12 کیلومتر طول، به واسطه زندگی عشایر، روستایی بزرگ و دارای خانوارهای پراکنده است. این روستا آب شرب دارد ولی وضعیت ان باید ساماندهی شود. در همین راستا، اعتباری تخصیص یافته برای  ساماندهی آب این روستا، یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده که در بحث ساماندهی و ایجاد شبکه آبرسانی آن منطقه صرف خواهد شد.

محمدمهدی مشایخی با اشاره به حفر چاه در روستای چهوک نیز توضیح داد: به دلیل اینکه بتوانیم در خط انتقالی که از سد تنگ ارم تا روستای دهرود سفلی ادامه دارد، اطمینان بیشتری داشته باشیم، حفر چاه در روستای چهوک انجام خواهیم داد، که از این چاه در مواقع ضروری و خاص جهت آبرسانی به روستای دهرود سفلی، چهوک و سایرر روستاهای اطراف آن ها استفاده خواهد شد و برای این امر نیز، مجوزهای لازم گرفته شده و به زودی انتخاب پیمانکار آن انجام خواهد شد.

وضعیت معیشتی مردم بخش ارم، ضعیف است
بخشدار ارم در بخش دیگری از سخنانش، به وضعیت معیشتی اهالی این بخش اشاره کرد و گفت: تاکنون 1200 خانوار را در بخش ارم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار داده ایم که این خود نشان دهنده ضعیف بودن وضعیت معیشتی مردم این بخش است.

مشایخی با بیان اینکه بخش ارم به عنوان قطب کشاورزی شناخته شده، افزود: با توجه به خشکسالی ها، با رایزنی با استاندار سابق (مصطفی سالاری) جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، را با نگاه ویژه به تنگ ارم و دشت دهرود، با حضور مسئولین و برای اولین بار با حضور خود کشاورزان در محل استانداری بوشهر برگزار کردیم که با توجه به خروجی های این جلسه، آبیاری نوین را در بخش ارم، دشت دهرود و تنگ ارم انجام شد و تا به امروز بالغ بر 1400 هکتار آبیاری نوین در مزارع انجام شده است.

وی درباره کشت خارج از فصل گوجه فرنگی در بخش ارم نیز گفت که اجرای الگوی کشت از سوی کشاورزان در بخش آغاز شده و در سال جاری نیز این کار را با قدرت بیشتری انجام خواهیم داد. 

ممنوعیت به کارگیری کارگران افغان در ارم و برخورد با متخلفین
بخشدار ارم ادامه داد: همچنین برای اشتغالزایی در منطقه، به کارگیری کارگران افغان و خارجی در مزارع گوجه را ممنوع کرده ایم و سال گذشته نیز کارگرن افغان را جمع اوری کرده و به مرکز شهرستان ارجاع دادیم که به مرز منتقل شدند و امسال نیز تذکر داده ایم که با این مسئله برخورد می کنیم.

دسته بندی چاه های بخش ارم به سه بخش
مشایخی در خصوص ساماندهی چاه های غیر مجاز در بخش ارم نیز گفت: چاه های غیر مجاز، کم کم  باعث از بین رفتن منابع آب زیرزمینی می شود، بنابراین این چاه ها را به خوبی ساماندهی کردیم و در حال حاضر هیچ گونه حفر چاه غیر مجاز در بخش ارم وجود ندارد؛ همچنین انتقال غیر مجاز آب چاه ها به زمین های دیمی نیز آغاز شده و تا 15 روز آینده به طور کامل جمع آوری خواهد شد. 

وی با بیان این که «در سال 96 ما توانستیم سه چاه غیرمجاز را ببندیم»، افزود: همانطور که گفتم وضعیت معیشتی مردم این بخش چندان خوب نیست و به همین دلیل چاه ها در بخش ارم را به سه دسته تقسیم کرده ایم و وضعیت چاه هایی را که متعلق به کشاورزانی است که تنها راه معیشت و زندگیشان کشاورزی است، به یک صورت و کسانی که کار کشاورزی شغل دوم و سوم آنهاست را به صورت دیگر در حال پیگیری هستیم.

پتانسیل های دامداری و طیور بخش ارم
بخشدار ارم، یکی از دیگر پتانسیل های این بخش را، دام پروری و طیور عنوان کرد و افزود: در دهه فجر سال 96، کلنگ زنی اولین واحد مرغ مادر استان بوشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش ارم انجام شد و در این راستا، 17 نفر شاغل می شوند که تا به امروز حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مشایخی در حوزه دامداری دام سنگین نیز اظهار داشت: یکی از بهترین دامداران استان را در بخش ارم داریم که محصولات کارگاه  صنایع تبدیلی آن در شهر برازجان و گاوداری آن در ارم است؛ ما به فعال بودن این دامداری کمک کردیم و از محل تسهیلات اشتغال روستایی، تسهیلات خوبی به ایشان تعلق گرفت و طی یک ماه آینده ظرفیت تولید آن افزایش پیدا خواهد کرد و نیروهای بیشتری را جذب خواهد کرد.

راه کارهایی برای اسکان پزشکان در ارم
بخشدار ارم درباره اسکان پزشکان و ماندگاری آن ها در بخش نیز گفت: پزشکانی که در بخش ارم ورود می کردند به واسطه مشکلاتی که در تامین پانسیون خود مشاهده می کردند، بعد از دو سه روز حاضر به فعلالیت در این بخش نبودند و مکان را ترک می کردند. از این رو بهسازی پانسیون های موجود و احداث پانسیون های پزشکی جدید در دستور کار قرار گرفت که یکی از پانسیون ها بهسازی شد و دو پانسیون طبق قولی که از دانشگاه علوم پزشکی گرفته شده، در ارم احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: حوزه بهداشت و درمان از اهمیت بسیاری برای ما برخوردار است و از ا‌ین رو، در 4 روستا، خانه بهداشت کلنگ زنی شد که عملیات ساخت سه خانه بهداشت تاکنون به اتمام رسیده و ساخت خانه بهداشت روستای باغتاج در گیسکان  نیز با پیشرفت 60 درصدی، همراه است.

مشایخی با اشاره به برپایی بیمارستان صحرایی به مدت 3 روز در بخش ارم نیز گفت: در راستای دفع اصولی و علمی پسماند در روستای رودفاریاب نیز سایت دفن پسماند احداث شد و 6 تا 7 روستا را تحت پوشش قرار خواهیم داد.

 وی ادامه داد: آمبولانس مرکز جامع سلامت را نیز مجهز به آی سی یو کرده و یکی از بهترین و مجهزترین آمبولانس های موجود در کشور را جذب کردیم؛ همچنین، مرکز کلینیک جامعه سلامت دهان و دندان احداث شده است اما به دلیل اختلافاتی که بین شهرداری تنگ ارم و شبکه بهداشت و درمان در راستای پرداخت عوارض وجود داشت، هنوز افتتاح نشده که جلساتی در راستای حل این مشکل برگزار شد و عوارض یک میلیارد و چهار صد و هفتادو چهار میلیون تومان با توافق طرفین تبدیل به ۳۰۰  میلیون تومان شد تا این مشکل برطرف شود و به زودی دیوارکشی این کلینیک انجام خواهد شد.

آخرین اخبار از جاده های بخش ارم 
بخشدار ارم، پیرامون جاده ها و راه های این بخش نیز گفت: عملیات اجرایی محور تنگ ارم - دهرود با اعتبار 18 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که 6 کیلومتر آن به پایان رسیده است و در دهه فجر سال جاری شاهد اتمام این پروژه خواهیم بود. مطالعات محور برازجان ـ گژدلی ـ تنگ ارم نیز انجام شده و اعتبار 250 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از محورهای دیگر، محور تنگ ارم به پل نمازگاه بود که در کمیته فنی وزارت راه و شهرسازی مطرح شده و در این کمیته تصویب شده و در صورت تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دارای ردیف بودجه شده و به زودی عملیات بهسازی آن انجام خواهد شد. 

وی ادامه داد: روستاها و معابر بخش ارم نیز قیر پاشی و قسمتی آسفالت شده اند؛ 44 هزار و پانصد متر مربع قیر پاشی شده و حدود 32 هزارو پانصد متر مربع آماده آسفالت شدن هستند که با تخصیص قیر و آسفالت این پروژه ها را به اتمام خواهیم رساند. 

مشایخی اضافه کرد: پل پشت پر را نیز با اعتبار 150 میلیون تومان احداث کردیم که با این کار بخش زیادی از مشکلات مردم برطرف شد.

برخی روستاهای ارم، برق ندارند
مشایخی در بخش دیگری از سخنانش، درباره مشکلات برق بخش ارم گفت: افت ولتاژ برق در تابستان باعث ایجاد وضعیت بدی در بخش ارم می شد، از این رو در وهله اول یک پست دیزل ژنراتور با اعتبار 16 میلیارد تومان احداث شد و همزمان عملیات احداث پست دیگر با اعتبار 33 میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که در هفته دولت سال 96 در زمینی اهدایی توسط خیر کلنگ زنی شد و طی یک ماه آینده به بهره برادری خواهد رسید. 11 ترانس برق نیز در اسفند ماه 96 تا فروردین ماه 97 در روستای باغتاج نصب کردیم که به زودی به آبادی های این مناطق برق رسانی انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد:  برای تمام روستاهایی که شورا و دهیار دارند، برق رسانی انجام شده است اما برخی از آبادی ها از نعمت برق محرومند.

یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید در بخش ارم  

محمدمهدی مشایخی، یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید در بخش ارم  را نیز، گاز رسانی تنگ ارم دانست و ادامه داد: شهر تنگ ارم و 7 روستای ارم از نعمت گاز برخوردار هستند که امیدواریم در سال جاری این نعمت شامل تمام روستاهای بخش ارم شود.

رفع مشکل تلفنی و ارتباطی ارم تا پایان سال 97

بخشدار ارم درباره حل مشکل ارتباطات و خطوط تلفن این بخش نیز با اشاره به این که برخی روستاهای ارم از جمله جمیله، هیچ راه ارتباطی و تلفنی ندارند، گفت: در سفری که وزیر ارتباطات به استان بوشهر داشت، مشکل ارتباطات مردم، موضوع آنتن دهی تلفن ها از تنگ ارم تا پل نمازگاه را مطرح کردیم که جزء مصوبات سفر وزیر ارتباطات و در دستور کار قرار گرفت و ایشان دستور داد که تا پایان سال 97 این مشکل رفع شود. با برطرف شدن این مشکل، آنتن دهی و سرعت اینترنت در تمام روستاها انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با اتصال به شبکه فیبر نوری، مشکل اینترنت پرسرعت و تلفن همراه منطقه حل خواهد شد.

جذب 5 سرمایه گذار در حوزه گردشگری بخش ارم
وی درباره اشتغال نیز توضیح داد: در حوزه اشتغال روستایی، کلاس های مختلفی در حوزه اشتغال و کارآفرینی در تنگ ارم برگزار کردیم که نتیجه این فعالیت، جذب 5 سرمایه گذار در حوزه گردشگری بود. 

بخشدار ارم افزود: در اسفند ماه سال 96، موفق شدیم به نمایندگی از استان بوشهر در نمایشگاه کشوری، در تهران شرکت کنیم و بازاریابی های خوبی در گردشگری و صنایع دستی انجام داده و توانستیم بخشی از ظرفیت های بخش ارم را به کشور نشان دهیم به نحوی که عسل کنار که در بخش ارم زیاد تولید می شود، به دلیل کیفیت بالای آن، حتی یک روز هم در نمایشگاه نماند و خیلی زود به فروش رفت.

استقبال بانوان از مسابقات ورزشی 
بخشدار ارم درباره فعالیت های و اقدامات ورزشی در این بخش نیز گفت: در دهه فجر سال 96، بازی های بومی ـ محلی را در شهر تنگ ارم با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار کردیم و برنامه های خوب و مفیدی نیز در حوزه نشاط اجتماعی در روستاهای مختلف برگزار شد؛ همچنین، در سال گذشته، ما مسابقات فوتسال، فوتبال، دوچرخه سواری و طناب کشی و چند برنامه و مسابقه بومی ـ محلی دیگر را نیز برگزار کردیم که مورد استقبال مردم و به خصوص جوانان و بانوان قرار گرفت. 

محمدمهدی مشایخی افزود: ما خوشبختانه بانوان فعالی نیز در زمینه ورزش داریم که چند مدال استان و کشور را کسب کرده اند و در تیم های ملی و استانی حضور دارند.

وی اضافه کرد: چمن ورزشگاه شهر تنگ ارم را نیز با اعتبار 800 میلیون تومان تکمیل کردیم.

همکاری همه مردم برای رفع یک رسم مضر
مشایخی، یکی از دغدغه های خود و مردم در حوزه امنیتی بخش ارم را، استفاده از سلاح گرم در مراسمات عروسی به عنوان یک سنت عنوان کرد و گفت: این رسم، ضرر و زیان زیادی داشت که خوشبختانه با همکاری شوراها و دهیاری ها و همکاری و تلاش های مردمی، استفاده از سلاح گرم و تفنگ در عروسی ها بسیار اندک شده و شاکریم که تا به امروز تلفاتی در این راستا نداشته ایم.

وقوع اکثر بلایای طبیعی در بخش ارم
مشایخی در پایان سخنان خود، به بروز بلایای طبیعی در بخش ارم نیز اشاره کرد و گفت: اکثر بلایای طبیعی را در این بخش تجربه کرده ایم؛ در همین راستا و برای مقابله با بحران سیلاب های زیادی که داشتیم، از سد ها و آبندها استفاده کردیم که در همین راستا، نصف سد تنگ ارم پر شد و چندیدن سیل بند در روستاها احداث کردیم؛ از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کرده و دوره های آموزش مدیریت بحران را نیز با حضور مسئولین برگزار کردیم.

وی اضافه کرد: در بخش ارم، 20 روستا وجود دارد؛ جمعیت روستایی 10 هزار نفر، جمعیت شهری 5 هزار نفر و 70 درصد عشایر در بخش ارم هستند و تلاش می شود به همه اقشار بخش ارم، خدماتی از جمله آب رسانی، تامین علوفه برای دام عشایر، احداث آب انبارها و... ارائه شود.

به گزارش فکرشهر، در پایان این نشست خبری، اصحاب رسانه به همراه بخشدار و برخی دیگر از مسئولین بخشداری، از پروژه های عمرانی این بخش بازدید به عمل آوردند و از خبرنگاران حاضر نیز تقدیر به عمل آمد.

گزارش تصویری اینجا
 

نظرات بینندگان
گنجی
|
-
|
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۴
آقای بخشدار!!!

روستای جمیله هم به این بخش اختصاص دارد یا جزء افغانستان؟
ناشناس
|
-
|
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۷
آقای بخشدار به جای هزینه از جیب مردم روستاها برای دعوت از خبرنگاران فکری به حال معیشت مردم بکنید.خدا شاهد است شما ........................ که آقای سعادت به جان مردم این بخش انداخته است.
سامان
|
-
|
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
سلام.

بنده تا حدودی اخبار بخش ارم را از طریق دوستان مطلع و اخبار منعکسه پیگیری و دنبال میکنم.

اول تشکر میکنم از استاندار بوشهر جهت انتخاب و انتصاب بخشداران جوان جهت پرورش مدیرانی لایق،

بخشدار ارم هم بدون هرگونه تعصب ،و جدا از بحث هرگونه جناح بازی های سیاسی، ایشون به حق تلاش میکنند و بی شائبه کار میکنند.

قرارنیست هرچی پروژه هست هرچی بودجه هست به بخش ارم اختصاص پیدا کنه.

همین که از هر اعتباری با پیگیراشون قسمتی رو میارن و در بخش ارم هزینه میشه خودش بزرگترین نعمته.

تعریض راه، گاز ، انتقال آب، برق  همه اینا بنده اطلاع دارم که پیگیری های بی شائبه ی ایشون بوده.

دوستان یکبار هم که شده حقیقتا رو بگیم و در پی تخریب نیروهای کارآمد برنیاییم.
حسن
|
-
|
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت    که گناه دگران برتو نخواهند نوشت

یکی از عللی که بخش ارم پیشرفتش کند هست اینه ک هرکسی ک یه جو کار خوبی میکنه همه میان و میخوان به نحوی اون عملکرد مثبت رو ببرن زیرسوال و بگن که چرا چنین و چنان کردی و هزار قصه و ماجرا براش درست میکنن.

اما چه میشه وقتی یه مسئولی کار مثبت انجام میده حالا هرکی میخاد باشه بیاییم و بگیم خدا قوت خدا اجرت بده.

من  به نوبه خودم میگم بخشدار ارم آقای مشایخی خدا قوت خدا اجرت بده.
با
|
-
|
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
باسلام یکی ازطرحهای ملی دررژیم گذشته پروژه احداث سددرتنگ فاریاب بود اگرواقعا باتوجه به تحقیقات کارشناسی صورت گرفته وحوزه آبریز آن این کارانجام شوداول اینکه رکوردکم هزینه ترین سدباتوجه به موقعیت مناسب آن به ثبت میرسدوتامین آب شرب بخش ارم تضمینی خواهدبودلازم بذکراست باتوجه به تعدادساکنین درتنگ فاریاب کارخداپسندانه ایست

 
دیارم
|
-
|
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰
خدا قوت به بخشدار جوان و خوش فکر بخش ارم, شاید به صراحت بتوان گفت تنها دوره ای که بخش ارم ثبات و نظم داشته است دوره بخشداری ایشان است.ای کاش الان که ایشان تلاش کردند و بخش را به این مرحله رسانیده اند. تغییرات سیاسی سبب منفعل شدن بخش ارم نگردد. تشکر از جناب بخشدار بخاطر زحمات بی دریغ ایشان و همکاران ایشان.
شکسته
|
-
|
جمعه ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
عالی
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر