شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
آیت‌الله حسینی بوشهری:
فکرشهر: مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: مجموعه بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را می‌توان منشور انقلاب دانست که آینده انقلاب برای دوستداران به تصویر کشیده شد و دغدغه‌ها و راه حل‌هایی که در این مسیر وجود دارد بیان شد.
کد خبر: ۴۳۹
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۱

فکرشهر: مدیر حوزه‌های علمیه کشور، گفت: مجموعه بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را می‌توان منشور انقلاب دانست که آینده انقلاب برای دوستداران به تصویر کشیده شد و دغدغه‌ها و راه حل‌هایی که در این مسیر وجود دارد بیان شد.
به گزارش فکرشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد در سخنانی با انتقاد از وضعیت رعایت حجاب در جامعه اظهار داشت: به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار است و عده‌ای در خصوص عدم رعایت حجاب در جامعه دست به مسابقه زده‌اند و هر روز شاهد مد جدیدی در خیابان‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه وضعیت حجاب در خیابان‌های کشور متناسب با جامعه اسلامی نیست، افزود: مادران باید فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنند که همانند زینب کبری(س) که در دوران اسارت خود را از نگاه نامحرم دور نگه می‌داشتند اینگونه رفتار کنند.

امام جمعه قم، ادامه داد: تنها برپایی مجالس عزا در ایام فاطمیه و یا مراسم جشن برای میلاد حضرت زینب(س) کافی نیست بلکه باید محتوای زندگی ما نیز برگرفته از محتوای زندگی ائمه معصومین باشد و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که موجب رضایت اهل بیت(ع) را فراهم و تنها به ظاهر سازی بسنده نکنیم.

 

شئونات اسلامی در ایام فاطمیه در برنامه‌های صدا و سیما رعایت شود

وی در ادامه با بیان اینکه عید نوروز امسال مقارن با ایام فاطمیه است، افزود: مردم ما حریم‌ها را حفظ می‌کنند و فاطمیه اول قبل از سال جدید و فاطمیه دوم بعد از سال نو است که از صدا و سیما تقاضا داریم برنامه‌های خود را به گونه‌ای تهیه کند که شئونات اسلامی و حرمت این ایام حفظ شود.

آیت الله حسینی بوشهری، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) بیان داشت: این روز به نام روز پرستار نامگذاری شده که هم اکنون تعداد ۱۵۰ هزار نفر از پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مشغول خدمت رسانی هستند که مسئولان نیز باید به حقوق پرستاران توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به کار خطیر پرستاری با بیان روایتی در این زمینه افزود: در روایات آمده اگر کسی برای برآوردن نیازهای بیماری تلاش کنند به خاطر این تلاش خداوند گناهانش را خواهد آمرزید و مانند کسی خواهد بود که تازه از مادر متولد شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به هفته نیکوکاری نیز ابراز داشت: جشن نیکوکاری هر ساله به همت کمیته امداد در سراسر کشور برگزار می‌شود و همت بلند مردم قم نیز باعث شده تا بخشی از مشکلات نیازمندان با اهدا کمک‌ها و هدایای آنان برطرف شود.

 

شهدا در قلب همه ما جا دارند

وی به ۲۲ اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: شهدا در قلب همه ما جا دارند و آنان با اهدای جان خود، آبروی کشور، اسلام و قرآن را خریدند.

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه خانواده‌های شهدا باید همواره در بین ملت ایران عزیز باشند، افزود: خانواده‌های شهدا سرمایه‌های خود را به کشور و اسلام هدیه کردند و نباید گذاشت در پیچ و خم زندگی فراموش شوند.
وی ادامه داد: تجلیل از مقام شهیدان تنها در برگزاری یادواره‌های شهدا نیست بلکه باید راه و هدف والای آنان را شناخت و در این مسیر قدم برداشت.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به بر گزاری اجلاسیه خبرگان رهبری در هفته گذشته عنوان داشت: نمایندگان خبرگان رهبری در این اجلاسیه به بیان دغدغه‌های خود در خصوص موضوعاتی همانند معیشت مردم، موضوعات فرهنگی، دشمن ستیزی و مسائل مربوط به حقوق ملت ایران پرداختند و مسئولان نیز به پرسش‌های اعضای خبرگان پاسخ گفتند.

 

اوج اجلاسیه خبرگان دیدار با مقام معظم رهبری بود

آیت الله حسینی بوشهری، با بیان اینکه اوج اجلاسیه خبرگان دیدار با مقام معظم رهبری بود، افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب در این دیدار به آن اشاره کردند را نمی‌توان در یکی سخنرانی بیان کرد و مجموعه بیانات ایشان در این دیدار را می‌توان منشور انقلاب دانست که آینده انقلاب برای دوستداران به تصویر کشیده شد و دغدغه‌ها و راه حل‌هایی که در این مسیر وجود دارد بیان شد.

وی با بیان اینکه این بیانات باید به عنوان گفتمان رایج در کشور مبدول شود، افزود: دانشگاه و حوزه باید با برگزاری نشست‌هایی این گفته‌های رهبر معظم انقلاب را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند چرا که بیانات ایشان در جمع خبرگان رهبری بیان مسائل کلیدی کشور بوده است.

 

دشمن امروز دچار انحطاط اخلاقی است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که دشمن در زمینه اخلاقی شکست مفتضحانه‌ای خورده است، افزود: دشمن امروز دچار انحطاط اخلاقی است و ما نیز باید نقاط ضعف و قوت خود را به درستی بشناسیم و به سرمایه‌های و نسل جدید اعتماد کنیم و به آنان میدان دهیم.

امام جمعه قم، با بیان اینکه مرز بیندی با دشمنان یکی از تاکیدات رهبر انقلاب در دیدار خبرگان رهبری بود افزود: باید بر روی مواضع خود پافشاری داشته باشیم و مرز با دشمنان باید شناخته شود و نباید کاری کرد که در میدان دشمنان بازی کنیم و به نفع آنان قدم برداریم.

منبع:مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر