پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به مناسبت روز المپیک و محیط زیست؛
کد خبر: ۴۴۳۷۸
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: به مناسبت 2 تیرماه، روز المپیک و محیط زیست، یک قطعه تیهو در منطقه شکار ممنوع تنگ باهوش رها سازی  شد.

به گزارش فکرشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تشریح کرد: به مناسبت 2 تیرماه روز المپیک و محیط زیست توسط یاسین گنجی قهرمان دوومیدانی کشوری و محیط بانان پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان- خجسته رییس شورای اسلامی شهر کلمه - خرم مسئول نمایندگی ورزش و جوانان بخش بوشکان این قطعه تیهو در منطقه شکار ممنوع تنگ باهوش رها سازی  شد.

حسین دلشب با اشاره به اینکه زیستگاه این پرنده از جنوب شرقی ترکیه، سوریه و عراق در غرب تا پاکستان و ایران در شرق امتداد می‌یابد گفت: زیستگاه تیهو در دامنه کوه‌ها و تپه‌های پر شیب و فراز باز ،سنگلاخ و اطراف چشمه‌ها ست، و در میان بوته‌ها و صخره ها لانه می‌سازد.

 وی افزود: این پرنده ی زیبا  با سطح پشتی خاکستری، گلویی نخودی‌رنگ، با نوار حاشیه‌ای پهن و سیاه با راه‌راه عرضی و خیلی واضح پهلوها مشخص می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، حسین دلشب با تاکید بر اینکه شکارهای غیر مجاز و بی رویه همچنین تخریب طبیعت، زیستگاه ها و محیط زیست، نسل گونه های طبیعی و جانوری جهان را منقرض می کند، گفت: گرد هم آیی های بین المللی با هر شعاری برگزار شود باید در برگیرنده ی عملی حفاظت از محیط زیست باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: تا بیش از این فرصت از دست نرفته است با نگاه جدی تری باید برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی اضافه کرد: فکر به اینکه روزی، برنامه های بزرگ جهانی مانند المپیک، بدون وجود گونه های زیبا و منحصر به فرد حیات وحش و محیط زیست سالم برگزار شود، ما را به سمت کابوسی می بردکه با رخ دادنش دیگر هیچ  برنامه ای نمی تواند باشعف وشادمانی، پیام های آرمانی و صلح همچنین هیچ لذتی همراه داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر