دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۴۴۱
پنجشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: مصرف سالانه آب در استان بوشهر یک‌میلیارد متر مکعب است که از این میزان ۸۱۰ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی، ۱۲۵ میلیون متر مکعب در بخش آشامیدنی و بقیه در صنعت و خدمات مصرف می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، شاهپور رجایی در جمع خبرنگاران با اشاره به کمبود آب در استان بوشهر افزود: این استان در منطقه گرم و خشک قرار دارد که کاهش بارندگی و افزایش پدیده خشکسالی در سال های اخیر بر مشکلات کم آبی افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی در استان بوشهر طی سال های گذشته از 238 میلیمتر به 192 میلیمتر کاهش یافته است که افزایش مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی به سبب افزایش جمعیت و الگوی نامناسب کشت مشکلات کم آبی را در این استان دو چندان کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با بیان اینکه استان های کهگیلویه و بویر احمد و فارس حدود 90 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر را تامین می کنند اضافه کرد: روزانه 330 هزار متر مکعب آب از استان های همجوار وارد  خطوط آبرسانی استان بوشهرمی‌شود.

وی  با اشاره به کاهش آبدهی رودخانه شاهپور کازرون  به عنوان یکی  از منابع تامین کننده آب استان تصریح کرد:  اکنون چشمه این رودخانه خشکیده و آبدهی رودخانه شاهپور 80 درصد کاهش یافته است.

رجایی با تاکید بر برنامه ریزی برای استفاده از همه منابع آبی استان یادآور شد: ساخت 16 سد بزرگ  و کوچک با ظرفیت 540 میلیون متر مکعب در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون 5 درصد آب آشامیدنی استان از طریق آب شیرین کن تامین می‌شود که قرار است در افق 1404 تولید و تامین آب آشامیدنی از تاسیسات آب شیرین‌کن در استان بوشهر به 46 درصد برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر