دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۸۳۳
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶

فکرشهر:  مدیرکل مراکز توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی گفت: بهبود وضعیت اشتغال معلولان از اولویت‌های بهزیستی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، افروز صفاری فرد صبح چهارشنبه در این آئین اظهار داشت: در راستای توسعه مراکز توانبخشی در سطح کشور تلاش خوبی صورت گرفته و چندین طرح را در دست اجرا داریم.

مدیرکل مراکز توانبخشی و توانپزشکی سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت هزار و ۸۰۰ مرکز روزانه توانبخشی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: اکنون ۴۲ هزار نفر از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

وی به فعالیت ۸۱ مرکز غربالگری اوتیسم در سطح کشور خبر داد و اضافه کرد: دو هزار و ۲۰۰ معلول با ضایعات نخاعی در کشور وجود دارد که خدماتی همچون مستمری، حق پرستاری و کمک هزینه وسایل توانبخشی به انها ارائه می‌شود.

مدیرکل مراکز توانبخشی و توانپزشکی بهزیستی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌های معلولان بود فرصت و فضای لازم برای حضور در سطح جامعه است که باید مناسب‌سازی لازم برای آنان صورت گیرد.

وی بر لزوم مناسب‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای معلولان تاکید کرد و افزود: اشتغال یکی دیگر از نیازهای اساسی معلولان است که تلاش می‌شود خدمات مطلوبی در این حوزه ارائه شود.

صفاری‌فرد از پرداخت تسهیلات به کارفرمایان، ایجاد کارگاه های حرفه آموزی و فعال کردن مراکز حمایتی شغلی برای بهبود اشتغال معلولان خبر داد و گفت: مراکز حمایتی شغلی با سنجش توانایی معلولان نقش مهمی در بهبود وضعیت اشتغال آنان خواهند داشت.

وی از شغل یابی و کمک به اشتغال پایدار معلولان به عنوان برنامه اصلی این مراکز یاد کرد و اظهار داشت: پکیج خددمات آموزشی در این مراکز تدوین شده و دوره آموزشی برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر