پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مردم خارگ در حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، پیگیر حل مشکلات چندین ساله این جزیره شدند.به گزارش فکرشهر در این دیدار باقر حیاتی زیارتی، به عنوان نماینده مردم جزیره خارگ اظهار کرد: در سال‌هایی که مسکن مهر در هر نقطه از کشور ساخته می‌شد، نه تنها کوچکترین توجهی به مردم خارگ نشد، بلکه سند مالیکت اراضی خود آن‌ها نیز به آن‌ها داده نشد.
کد خبر: ۴۷۸۱
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: مردم خارگ در حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، پیگیر حل مشکلات چندین ساله این جزیره شدند.

به گزارش فکرشهر در این دیدار باقر حیاتی زیارتی، به عنوان نماینده مردم جزیره خارگ اظهار کرد: در سال‌هایی که مسکن مهر در هر نقطه از کشور ساخته می‌شد، نه تنها کوچکترین توجهی به مردم خارگ نشد، بلکه سند مالیکت اراضی خود آن‌ها نیز به آن‌ها داده نشد.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت سال‌ها، هنوز اقدام عملی در این زمینه انجام نشده است و خواسته ما این است که جناب آیت‌الله حسینی بوشهری، این قضیه را به گوش مقام معظم رهبری برسانند و بگویند با توجه به اینکه جزیره خارگ قلب صنعت کشور است، اما مردم آن در مضیقه هستند و مسئولین باید تلاش کنند تا برای این مردم مایه دلگرمی باشند.

وی با بیان اینکه مردم خارگ همیشه در صحنه حضور داشته‌اند و امروز باید به آن‌ها بیشتر توجه شود، افزود: گاهاً ادعا می‌شود که سالیانه  40 میلیارد تومان از طریق نفت در این جزیره برای خدمت رسانی به مردم هزینه می‌شود اما جنابعالی به عنوان شخصی که هر ساله در این جزیره حضور می‌یابید، قابل مشاهده است؟!

زیارتی اشاره داشت: بسیاری از هزینه‌ها صرف موارد زیربنایی نمی‌شود. یکی از مشکلات ما در این سال‌ها کشتی بوده و تا کشتی در این جزیره حضور نیابد نمی‌توان گفت مشکل حل شده است، چرا که مسئولین سال‌ها است که وعده آن را داده‌اند و چیزی مشاهده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یک کشتی که در حال حاضر بنام این مردم و به نوعی در اختیار آن‌ها است، ابتدا بلیط هایش برای نیروهای خود نفت رزرو می‌شود و مابقی آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد.مگر چند بلیط به مردم داده می‌شود؟ در حالیکه ابتدا باید برای مردم باشد، چرا که نفت توانایی چارتر هواپیما را دارد اما مردم برای خروج تاز جزیره این توانایی را ندارند.

وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی، در حال حاضر فصل فراغت است؛ اما چه فعالیت فرهنگی در این زجیره انجام می‌شود؟ هیچ نوع فعالیتی صورت نمی‌گیرد. در حالیکه گرو‌های تکفیری در اطراف خلیج فارس به اعتقادات فکری ما می‌تازند، نیاز هست که بودجه‌ای برای این امر اختصاص یابد و برای تقویت عقاید فکری جوانان ما برنامه‌هایی اجرا شود. سال نیز سال فرهنگ است و همیشه دغدغه ما بحث آب و نان نیست و نیاز هست در این زمینه مدیریت جهادی واقعی شکل بگیرد.

این شخص تاکید کرد: حق آلایندگی خارگ، بصورت ویژه به خود این جزیره اختصاص نمی‌یابد و عوارضات ساخت و سازهای شهرداری نیز توسط شرکت‌ها پرداخت نمی‌شود و عملاً دست شهرداری برای بهبود امکانات شهری خالی است. در حالیکه هر روز شاهد رشد تاسیسات شرکت‌های نفتی در این زجیره هستیم، باید به نسبت آن شاهد توسعه امکانات رفاهی برای مردم نیز باشیم.

منبع: نخ نیوز

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر