پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت در هیچ زمینه‌ای نمی‌خواهد از بانک مرکزی استقراض کند، بیان داشت: افزایش تسهیلات مسکن مهر از 20 به 30 میلیون تومان یکی از راهکارهایی است که ...
کد خبر: ۴۷۹۶
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر می گوید برای حل بخشی از مشکلات خبرنگاران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای برنامه های متنوعی را در دستور کار دارد.

به گزارش فکرشهر، دکتر حمیده ماحوزی شامگاه پنج شنبه، 23 مردادماه، در آیین تقدیر از خبرنگاران افزود: نگاه به خبرنگاران و حرفه خبرنگاری باید عمیق باشد تا دستگاه های اجرایی بتوانند از دانش آن ها در توسعه ملی و منطقه ای بهره مند شود.

ماحوزی با اشاره به جایگاه خبرنگاران گفت: با توجه به رسالت و اهمیت حرفه خبرنگاری باید جایگاه خبرنگاران در جامعه همانند دیگر حرفه ها مشخص باشد تا فعالان این بخش با دلگرمی، امید و پشتکار بیشتر برای جامعه فعالیت کنند.

وی اظهار داشت: با ایجاد نظام صنفی رسانه ای حاکمیت و جایگاه مطبوعات یکسان سازی می شود که می تواند مهم ترین شرایط را برای خبرنگاران رقم بزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسوولان دانست و افزود: خبرنگاران با نقد منصفانه راهکارهای لازم برای برطرف شدن مشکلات جامعه را ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: بیمه خبرنگاران یکی از مهمترین مشکلات این حوزه است که سبب شده آنها به آینده این شغل با توجه به بروز حوادث مختلف امیدوار نباشند که در این ارتباط تمهیدات خاصی اندیشیده شده است .

ماحوزی برنامه ریزی برای توزیع عادلانه ی آگهی ها را نیز مطرح کرد و افزود: اگر اهل قلم و خبرنگاران در صدر جامعه قرار گیرند راه توسعه و تعالی جامعه هموار می شود. 

ایجاد شورای حل اختلاف مطبوعات استان /  حمایت دادگستری از خبرنگاران در چارچوبی خاص

 رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر نیز در این آیین حرفه ی خبرنگاری را بسیار مقدس عنوان کرد و گفت: خبرنگاران در عرصه‌های مختلف توانمندی خود را نشان داده‌اند و در دوران دفاع مقدس نیز دیدیم که خبرنگاران برای انعکاس رویدادهای دوران جنگ، جانفشانی‌های بسیاری داشته‌اند.

رییس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: کمک کردن به ارکان نظام باید مد نظر خبرنگاران این استان قرار گیرد اما مراقب باشند که خطوط قرمز نظام را نیز رعایت کنند.

وی اظهار داشت: فضای رسانه های استان مطلوب است اما نقدهایی نیز دیده می شود که گاهی بوی تخریب و تهدید می دهد که این نمی تواند اقدامی اخلاقی باشد.

وی اضافه کرد: در چارچوب خاصی قادر به حمایت از خبرنگاران استان هستیم اما خبرنگاران نیز نیاز است اخلاق حرفه ای در ابعاد مختلف را مد نظر داشته باشند.

بحرانی یکی از ویژگی های حوزه خبر و خبرنگاری را توجه به آسیب شناسی در راستای پیشگیری از جرائم دانست و اظهار کرد: بخشی از جرایم در استان بوشهر مانند مواد مخدر به سن 12 سال کاهش یافته است که نقش خبرنگاران برای آگاه سازی خانواده ها بشدت موثر است.

رییس کل دادگستری بوشهر با اشاره به تخصصی شدن دانش در زمینه های مختلف گفت: حرفه خبرنگاری نیز بشدت در حال تخصصی شدن در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که ضرورت آموزش خبرنگاران استان و قرار گرفتن در مسیرهای تخصصی احساس می شود.

وی افزود: شورای حل اختلاف مطبوعات به دلایلی که در سنوات گذشته تعطیل شده، بزودی این شورا کار خود را از سرخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در مقطع کنونی نیز همه خبرنگاران استان باید بدنبال جلب اعتماد عمومی باشند تا با ایجاد وحدت و امید در جامعه شاهد توسعه روزافزون استان و کشور باشیم.

رییس کل دادگستری استان بوشهر با بیان این که شرایط کارکرد خبرنگاران دوسویه است ادامه داد: ایجاد آرامش، نقد منصفانه و پیشرفت از یک طرف، تخریب و تهمت و نارامی می تواند دو کارکرد متفاوت از رسانه ها باشد که انتظار می رود خبرنگاران استان بدنبال ایجاد یک فضای آرام در استان باشند.

وی شرایط دسترسی به جامعه ای آرام را پایبندی به قانون عنوان کرد و گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های کلی و کلان نظام می تواند به عنوان یک راهبرد در حوزه کاری خبرنگاران استان سرمشق قرار گیرد.

فعال شدن خانه مطبوعات استان تا 15 مهرماه / دولت در هیچ زمینه‌ای نمی‌خواهد از بانک مرکزی استقراض کند

استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: آزادی بیان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که دولت بر آن تاکید دارد و رئیس جمهور نیز در نشست خود با اهالی رسانه بر این مهم تاکید کرده و گردش آزاد اطلاعات را مورد تاکید دارند.

دکتر مصطفی سالاری از فعال شدن خانه مطبوعات در استان بوشهر تا 15 مهرماه نیز خبر داد و اضافه کرد: ایجاد یک تشکل صنفی برای خبرنگاران و رسانه‌ها می‌تواند از اهمیت بسیار زیادی برای فعالیت خبرنگاران برخوردار باشد.

استاندار بوشهر بر لزوم حفظ حریم و حرمت خبرنگاران تاکید کرد و ادامه داد: خبرنگاران نماینده افکار عمومی هستند و مسئولان باید همواره پاسخگوی افکار عمومی و رسانه‌ها باشند تا رسانه‌ها بتوانند به راحتی مسائل را به مردم منتقل کنند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند، اذعان داشت: حفظ حرمت هر انسان واجب است و قلم نیز همواره مورد تکریم بوده و در قرآن نیز تکریم شده است که خبرنگاران باید به خوبی تکریم شوند.

سالاری با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا تعامل خوبی به خبرنگاران داشته باشیم، اضافه کرد: به تخریب‌ها با دید تقابلی نگاه نخواهیم کرد و تلاش می‌کنیم فضایی تعاملی با خبرنگاران و رسانه‌ها داشته باشیم.

وی از تلاش برای مسکن مهر خبرنگاران خبر داد و افزود: مسکن مهر در همه کشور با مشکلاتی روبرو شده است و افزایش تورم و بالا رفتن هزینه ساخت باعث شده تا تکمیل مسکن مهر با مشکلاتی روبرو شود که باید راهکارهای مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت در هیچ زمینه‌ای نمی‌خواهد از بانک مرکزی استقراض کند، بیان داشت: افزایش تسهیلات مسکن مهر از 20 به 30 میلیون تومان یکی از راهکارهایی است که می‌تواند مشکل مسکن مهر را حل کند.

وی به برخی انتظارات خود از رسانه‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: صادقت در گفتار یکی از مهمترین انتظارات ما از خبرنگاران است که در بهبود کارایی رسانه‌ها نیز تاثیر بسیار زیادی دارد.

سالاری تلاش رسانه‌ها برای رفاع از حقوق مردم را خواستار شد و ادامه داد: رسانه‌ها باید موضوعات و مسائل مختلف را از ما مطالبه کنند و هر جا که حقوق مردم نادیده گرفته شده است، بگویند.

وی افزود: بهترین سیستم و دستگاه نظارتی مردم هستند که رسانه‌ها به عنوان پل ارتباطی مردم و مسئولان می‌توانند این نظارت‌ها را بهبود بخشند و با نظر کارشناسی مشکلات مختلف را بیان کنند و حرف‌های مردم را بازگو کنند.

استاندار بوشهر حفظ استقلال و بی‌طرفی را نیز به عنوان یکی دیگر از رسالت‌های رسانه‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: گرایش فکری خوب است ولی رعایت انصاف در نقدها و رعایت احترام در بیان نظرات باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید با نگاه کارشناسانه به مسائل استان نگاه کنند، تاکید کرد: رسانه‌ها هم می‌توانند کمک کنند و حامی باشند و هم می‌توانند بازدارنده باشند و نقد منصفانه به ما کمک می‌کند تا کارایی بهتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: یک انتقاد هم از برخی رسانه ها دارم؛ راجع به شخص بنده هر چیزی که می‌خواهید بنویسید ولی مسائل توسعه‌ای استان بوشهر را برای غرض‌های شخصی خود تحت تاثیر قرار ندهید.

به گزارش فکرشهر، در این آیین، برادر شهید شاهینی، خبرنگار شهید دشتستانی نیز پیرامون برادرش مطالبی بیان داشت و با ذکر خاطراتی، صداقت، امانت و مردم داری را از ویژگی های خبرنگار شهید، داریوش شاهینی عنوان کرد.

اکبر اقبال مجرد خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز به نمایندگی از خبرنگاران استان بوشهر در این آیین گزارشی از مسایل و مشکلات خبرنگاران و فضای اطلاع رسانی در استان بوشهر و آسیب های موجود در این عرصه ارائه کرد.

همچنین در این آیین بیانیه خبرنگاران استان بوشهر درمحکومیت جنایت های ددمنشانه رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع غزه و سکوت رسانه های جهانی مدعی دروغین دفاع از حقوق در قبال این نسل کشی خوانده شد و از برخی پیشکسوتان و فعالین عرصه ی خبر استان نیز تقدیر به عمل آمد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر