يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۰۴۶
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

به فکرشهر:  همایش «رقیه سالان» به مناسبت ایام محرم در فاطمیه گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، همایش رقیه‌سالان شامگاه دوشنبه برای پنجمین سال متوالی به منظور آشنایی بیشتر مردم با فرهنگ و انتقال پیام عاشورا و نشر و گسترش بیشتر این فرهنگ در میان مردم و پاسداشت مقام حضرت رقیه (س) و بیان مظلومیت امام حسین (ع)  در فاطمیه گناوه برگزار شد.

این همایش با حضور گسترده  و پرشور کودکان بخصوص دختران خردسال  و مادران آنان و بانوان به منظور هم‌نوایی و هم‌صدایی با مصیبت‌های حضرت رقیه (س) دختر سه ساله امام حسین(ع) برگزارشد.

حجت الاسلام حسین بدری امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) گناوه با تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار داشت: رسول خدا (ص) فرموده اند که با شهادت امام حسین (ع) عشق حرارتی در قلوب مومنان برپا می شود که هرگز خاموشی نمی گیرد.

وی افزود: در دهه اول محرم بانوان چه در مکان مقدس فاطمیه و چه در مراسم های دیگراین ایام حضور بسیار پررنگی داشتند.

وی با اشاره به مصائب شهادت حضرت رقیه (س) گفت: نقش مادران درتربیت فرزندان و بخصوص نوجوانان بسیارتاثیرگذار است و مادران باید معارف و الگوهای دینی را برای هدایت درست و ساختن آینده به فرزندان نشان دهند.

وی با اشاره به رده های سنی مختلف تربیت فرزندان گفت: نوجوانی و جوانی دوران بسیار حساسی است که والدین هر چه توان دارند باید در این دوران ها برای ساختن شخصیت صحیح فرزندان بکار ببرند.

وی گفت: برای تربیت دینی فرزندان لازم است که شخصیت و رفتار الگوهای دینی مانند حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) را بشناسند تا بتوانند فرزندان خود را به راه آنها هدایت و با الگوگیری از آنها تربیت کنند.

وی گفت: نوجوانان و جوانان  دارای دل و ضمیری پاک هستند که مانند زمین شخم زده ای آماده بذرپاشی است.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) برای رفتار مرحله به مرحله با فرزند گفت: باید در خانه با نوجوانان و جوانان به خوبی رفتار شود و برای آنها شخصیت قایل شد ودر الگوگیری از معصومان نیز نحوه تربیت مرحله به مرحله زندگی فرزندان توصیه شده است.

بدری گفت: شخصیت مادر بخصوص برای تشکیل شخصیت فرزندان بسیار موثر است که مادران باید به این امر به ویژه در تربیت دختران توجه کنند.

حجت الاسلام بدری گفت: رفتار پدر و مادر در خانه و خانواده در تربیت فرزندان و آینده آنها بسیار موثر است که باید مورد توجه باشد.

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) گناوه تصریح کرد:مادران باید در تربیت دختران بخصوص توجه ویژه داشته باشند تا مادران آینده جامعه به خوبی تربیت شوند.

وی گفت: در بحث تربیتی دوران نوجوانی بسیار مهم است و باید جوان و نوجوان را به گونه ای تربیت کرد که در غیاب والدین هم به سمت خطا و اشتباه نرود

.

وی گفت: کار اصلی تربیت فرزندان بر عهده مادران است که این وظیفه مادران را بسیار سنگین کرده است و بسیاری از مسائل پیش روی جوانان و نوجوانان در زندگی آینده آنها است که لازم است مادران برای ساختن آینده فرزندان و زندگی آنها با دقت بیشتری عمل کنند.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران هیئت فاطمیه گناوه گفت: در این هیئت کارهای بسیاری در زمینه تربیتی و کارهای دیگر برای حل مشکلات جوانان و خانواده ها در کنار برگزاری مراسم های مذهبی بر پا می شودکه جای تقدیر دارد.

قرائت نذرنامه و نذر فرزندان خردسال به راه و قیام امام زمان (عج)، قرائت دعای فرج ،مداحی و مرثیه سرایی وسینه زنی از دیگر بخش های این همایش معنوی بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر