دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۱۵۳
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

فکرشهر:  فرماندار دشتی بر ضرورت آسیب‌شناسی مراسم ختم و ترحیم در این شهرستان تاکید کرد و گفت: آگاهی دادن به مردم بهترین راه حل برون رفت از این معضل اجتماعی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالله نادری صبح پنج شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی با بیان اینکه  آسیب شناسی مراسمات ختم و ترحیم موضوع بسیار مهمی در سطح شهرستان است که باید شناسایی شود ولی فرهنگ با مصوبه و بخش نامه اجرا نمی شود و تغییر نگرش ها و عادت ها به یک باره صورت نمی گیرد.

نادری افزود: خود کسانی که متولی امر هستند باید نسبت به موضوع و مصوباتی که صورت می گیرد عمل کننده باشند و فقط دستور و بخش نامه کفایت نمی کند.

وی تصریح کرد: آگاهی دادن به مردم بهترین راه حل برون رفت از این معضل اجتماعی است و در این راستا بهترین مبنای استفاده از ائمه جمعه و جماعات، بانیان مساجد و شوراها و دهیاران است.

وی اضافه کرد: مصوبات در این نشست باید در بخش های مختلف شهرستان اجرایی شود تا کم کم در همه جا توسعه پیدا کند.

رسومی که باید اصلاح شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: هر چند در امور اجتماعی و در حوزه دینی و مذهبی نکات امید بخش اجتماعی زیادی در شهرستان وجود دارد اما نقاط ضعفی نیز وجود دارد که یکی از آن ها نوع مراسم های ترحیم و ختم است.

حمید زارعی ادامه داد: مراسم ختم در جهت تکریم اموات و یا درگذشتگان رسم حسنه ای است ولی به علت بدعت ها و تشریفات زائد به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی خاطر نشان کرد: یکی از علل آن عدم شناخت افراد از فرهنگ ناب اسلام، تفاخر و چشم و هم چشمی است و حتی خانواده هایی که توانایی تهیه لوازم اولیه و ضروری زندگی نیز ندارند در این رسم غلط گرفتارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر