پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: شهردار خارگ بر لزوم ارتقای بخشداری ویژه خارگ به فرمانداری ویژه تاکید کرد.به گزارش فکرشهر، احمد بارگاهی صبح امروز در نشست شورای اداری خارگ اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد استان به این جزیره از بدو حضور استاندار بسیار خوب بوده است و چندین جلسه مختص مشکلات جزیره خارگ نظیر مشکل ایاب و ذهاب، حق آلایندگی، سند مالکیت جزیره خارگ و دیگر مشکلات گرفته شد.وی با تقدیر از تلاش‌های فرماندار بوشهر در حل مشکلات این جزیره افزود: اعتبارات تملک دارایی در قیاس با سال 92 صد درصد افزایش یافت و این با تلاش فرماندار بوشهر و همه مسئولان شهری تحقق یافت.
کد خبر: ۴۸۹۴
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹

فکرشهر: شهردار خارگ بر لزوم ارتقای بخشداری ویژه خارگ به فرمانداری ویژه تاکید کرد.

به گزارش فکرشهر، احمد بارگاهی صبح امروز در نشست شورای اداری خارگ اظهار کرد: خوشبختانه رویکرد استان به این جزیره از بدو حضور استاندار بسیار خوب بوده است و چندین جلسه مختص مشکلات جزیره خارگ نظیر مشکل ایاب و ذهاب، حق آلایندگی، سند مالکیت جزیره خارگ و دیگر مشکلات گرفته شد.
وی با تقدیر از تلاش‌های فرماندار بوشهر در حل مشکلات این جزیره افزود: اعتبارات تملک دارایی در قیاس با سال 92 صد درصد افزایش یافت و این با تلاش فرماندار بوشهر و همه مسئولان شهری تحقق یافت.

شهردار خارگ با اشاره به سه موضوع مهم این جزیره تصریح کرد: حق آلایندگی و ارزش افزوده بر اساس شاخص جمعیت تقسیم می‌شود که بر اساس سرشماری، جمعیت خارگ 7 هزار نفر بیان شده است که این تنها جمعیت شناور جزیره است.

بارگاهی ادامه داد: با احتساب این جمعیت شناور که شامل نیروهای صنعتی و اقماری و همچنین نظامی است، جمعیت این جزیره به بیش از 20 هزار نفر می‌رسد و همه آن‌ها از خدمات شهری استفاده می‌کنند و لازم است که در این خصوص تجدید نظر شود تا از طریق این اعتبار بتوانیم پروژه‌های عمرانی مطلوبی را در سطح شهر اجرا کنیم.

وی بیان داشت: عوارضات ساخت‌وساز در حریم شهر که مربوط به اداراتی از جمله اداره بندر و دریانوردی، شرکت‌های نفتی، اداره حفاری و دیگر شرکت‌های در حریم شهر است که ما در محدوده شهری بدون استثناء از همه دریافت کرده‌ایم.

شهردار خارگ افزود: اما در حوزه نفت، با وجود اینکه قانون صراحتاً اعلام کرده و مدیران ارشد نیز نظرشان مثبت است، اما در بدنه اجرایی مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کنند که در اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شویم.

بارگاهی اذعان کرد: بارها طی مکاتباتی این موضوع را اعلام کرده‌ایم و امیدواریم جناب موسوی(مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران) که همیشه بانی خیر بوده‌اند، در این زمینه که قانون دستشان را باز گذاشته، اقدام کنند.

وی با اشاره به طرح جامع شهری افزود: مشکلاتی بین وزارت کشور و وزارت نفت در این خصوص وجود دارد که نتیجه آن عدم تصویب طرح جامع شهری برای خارگ شده و با وجود تمام جلساتی که در استان در این خصوص برگزار شده، اما خروجی نداشته و امیدوارم تکلیف ما مشخص شود.

شهردار خارگ با بیان اهمیت ارتقای بخشداری خارگ به فرمانداری ویژه، بیان کرد: در سفر نوروز 92 آیت‌الله جنتی به خارگ، ایشان تاکید ویژه‌ای به این موضوع داشتند و در 10 سال اخیر نیز این موضوع مکرراً بیان شده است که مزیت‌های بسیاری دارد، از جمله اینکه اعتباراتی به صورت مستقیم به خود خارگ اختصاص داده می‌شود.

منبع: فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر