پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۳۹۹
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۲
نظرات بینندگان
پ پیاده روی ولایت یا ماراتن موتورسیکلت ها و موتور سواران
|
-
|
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸
پ پیاده روی ولایت یا ماراتن موتورسیکلت ها و موتور سواران
به امیذ یک پیاده روی بدون مزاحمت ماشین و موتورسیکلت از خانه خارج شدم. گفته بودند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتستان ادامه داد: از ساعت ۲ بامداد پنج شنبه، به جز خودروهای امنیتی و امدادی هیچ خودروی شخصی اجازه تردد از محله والفجر برازجان تا روستای نی نیزک را نخواهد داشت و صرفا وسائط نقلیه عمومی در این مسیر رفت و آمد خواهند کرد.وی از همکاری شهرداری برازجان در خصوص فراهم کردن وسایل نقلیه جهت رفاه حال زائرین خبر داد و افزود: ۳۰ دستگاه اتوبوس، ۷۰ دستگاه مینی بوس و ۱۰۰ دستگاه تاکسی، از بامداد روز پنج شنبه فعالیت انتقال زائرین از میدان کشاورز تا جلو تحقیقات کشاورزی را انجام خواهند داد.
از همان ابتدای شروع به پیاده روی خودم خودم از میدان کشاورز و پل والفجر و مواچه شدن با هجوم نسبتا انبوه موتور سیکلت ها در دو طرف جاده به سوی ننیزک و سر و صدای گوشخراش و آزار دهنده آنها در کنار و میان جمعیت پیاده، و دود و گاز پر حجم و خفه کننده شان که هوا را پر و بسیار ناسالم کرده و نفس کشیدن را مشکل ، و با مشاهد بی نظمی، از نیمه راه برگشتم که با تاکسی بروم، اما تاکسی حدود صد متر جلوتر همه را ( و پیر زن و دختر جوان مسافر ) را به بهانه اینکه اجازه ندارد پیش تر برود، پیاده ساخت و من بدلیل آلودگی شدید صوتی و هوا در برابر چشم ، و احتمال خطر برخورد و تصادم و أسیب دیدن در مسیر پیاده روی از جانب آنها (همانطور که سال قبل شاهد یک مورد از این نوع بودم ) و دیدن راکب موتوری که یکدستی رانندگی میکرد و با دست دیگر دوچرخه ای را که بر ترک حمل میکرد از پشت با دست دیگر گرفته بود ، احساس نا امنی و اضطراب و استرس کردم و احساس خفگی ناشی از آلوده شدن هوا از دود ، منصرف شدم و به خانه بر گشتم! ( البته بر خورد نا خوشایند و دور از انتظار انتقاد ناپذیران هم مزید بر علت شد! )
نظر به فرارسیدن ایام سوگواری هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) و حرکت خودجوش پیاده روی به مناسبت شهادت آن امام همام در مسیر جاده امامزاده ابراهیم (ع) و حضور گسترده عاشقان و دلباختگان امام رئوف، بمنظور تسهیل در برگزاری هر چه با شکوه تر این مراسم ، محدودیت های ترافیکی اعمال خواهد شد.
این محدودیتها از ساعت ۰۳۰۰ بامداد ۹۷/۰۸/۱۷ تا ساعت ۱۵۰۰ مورخه ۹۷/۰۸/۱۷ از میدان کشاورز برازجان(پل والفجر) تا میدان روستای بنداروز و از میدان روستای بنداروز تا امامزاده ابراهیم (ع) در هر دو مسیر رفت و برگشت اعمال میگردد.
تردد کلیه وسائط نقلیه اعم از سبک، سنگین، تاکسی، موتورسیکلت و ... ممنوع بوده و مسیر تنها برای زائران و اتوبوس های شهرداری قابل استفاده می باشد.
بدیهی است با هر گونه تخلف برخورد و اعمال قانون خواهد شد.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر