يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۷۲۱
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۴

فکرشهر: به منظور ارتقای بار علمی و عملی دانشجویان فنی مهندسی عمران اولین دوره آموزشی «از طراحی تا اجرا» در دانشگاه پیام نور بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور بوشهر گفت: اولین دوره آموزشی «از طراحی تا اجرا» با هدف رفع نیازهای آموزشی و اطلاعاتی و ارتقا بار علمی و عملی دانشجویان فنی مهندسی عمران و آشنایی با دانش روز و نرم افزارهای تخصصی این رشته، در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر برگزار گردید.

نرگس مقدسی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این دوره آشنایی با نکات مهم و کلیدی طراحی سازه و نکات تجربی اجرا و توانمدسازی دانشجویان در طراحی سازه های فولادی و بتنی است.

وی افزود: در این کارگاه که به مدت ۴٠ ساعت در پنج روز برگزار شد پس از معرفی انواع سیستم های سازه ای و بارهای وارد بر ساختمان و جزییات اجرایی ساختمان ها، خلاصه ای از دستورات مورد نیاز برنامه اتوکد برای ترسیم نقشه معرفی شد.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر بیان کرد: سپس مراحل آنالیز و طراحی یک ساختمان چهار طبقه اسکلت بتنی و فلزی با سیستم قاب خمشی، به دانشجویان آموزش داده شد.

وی ادامه داد: پس از آموزش طراحی سازه با نرم افزار Etabs و طراحی فونداسیون با نرم افزار Safe، نحوه نوشتن دفترچه محاسبات و کنترل های سازه ارائه شد. همچنین به همراه دانشجویان از قسمت‌های مختلف ساختمان در حال اجرا بازدید بعمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر