پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۸۸۰
جمعه ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲

فکرشهر: امام جمعه دلوار گفت: انتظار داریم با انتصاب فرماندار جدید شهرستان تنگستان کار میدانی، عمرانی و آبادانی شهرستان و حل مشکلات اساسی و معیشتی مردم در اولویت فرماندار جدید باشد و بررسی مشکلات مردم به صورت میدانی وبا عزمی جدی در دستور کار و پیگیر مطالبات مردم باشد.

به گزارش فکرشهر از فارس، علی زاهد دوست امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دلوار با تبریک هفته بسیج اظهار داشت : بسیج  یکی از اهداف بلند و چشم انداز مهم آینده را  ایجاد نمونه‌هایى از هسته‌هاى مقاومت در جغرافیاى جهان دانسته و بر این اساس، استراتژى امنیت‌ساز آینده انقلاب اسلامى را بنا نهادند.

امام جمعه دلوار با بیان اینکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست افزود : بسیجیان جهان اسلام باید در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و هسته‌هاى مقاومت را در تمامى جهان به‌وجود آورند.

وی تصریح کرد : قطعا اگر مسؤولین نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت.

خطیب  جمعه دلوار یادآور شد : بر اساس این راهبرد  ارزشمند حضرت امام (ره)، استقلال و عزت ملى، امنیت پایدار، تمدن نوین اسلامى در گرو ایجاد بسیج مردمى یا هسته‌هاى مقاومت در جهان اسلام است.

وی اعلام نمود :آن متفکر برجسته‌ى آمریکایی که مدت‌ها مشاور دستگاه سیاست‌خارجى آمریکا هم بوده در کتاب خود تحت عنوان  «برخورد تمدن‌ها» حدود سه دهه قبل، دو تمدن را برای آمریکا  تهدید زا می داند. یکی تمدن چین و دیگری اسلام و به آمریکایى‌ها هشدار داد که این دو تمدن در آینده‌اى نزدیک براى آمریکا دردسرساز خواهد بود.

امام جمعه دلوار گفت : بنابراین نقشه‌ى «تجزیه‌ى کشورهاى غرب آسیا» در دستور کار CIA و پنتاگون قرار گرفت. لذا هم با ابزار سخت مانند لشکرکشی های زمان بوش پسر به عراق و افغانستان و هم با ابزار نرم مانند براندازی و کودتای نرم و فتنه در کشورهای مختلف اقدام کردند.

خطیب جمعه دلوار بیان کرد :آنچه در مقابل این هجمه‌ى سنگین ، توانست امت اسلامى و کشورهای اسلامی را حفاظت کند ، الگوگیرى درست از نیروى بسیج مردمى انقلاب اسلامى و تشکیل هسته‌هاى مقاومت بود هر چند تا نقطه مطلوب و مورد هدف امام راحل و مقام معظم رهبری فاصله زیادی وجود دارد...‌اما به فضل الهی این تفکر ارزشی و الهی در حال شکل گیری است.

وی بیان داشت :یک روزی، در کشورهاى اسلامى این تصور غلبه داشت که براى امنیت خود و حفظ تمامیت ارزى خود ناچارند دست به دامان آمریکا و انگلستان شوند اما با الگوبردارى از تفکر «بسیج» به این نتیجه رسیدند که راهى جز پیمان راه بسیجیان روح‌الله ندارند.

خطیب  جمعه دلوار افزود :الگوى بسیج ما باعث شد نیروهای مردمی در افغانستان  به خودباورى برسند  و توان خود را افزایش دهند و نقش‌آفرین باشند.

وی گفت : امروز لشگر «فاطمیون» که متشکل از شیعیان افغانستان است  از دلیرترین نیروهاى منطقه در دفع تهدیدات تکفیرى‌ها و داعش هستند و هویت آنان حتی در محاسبات استکبار هم  قابل انکار نیست...

وی یادآور شد :تا چندی قبل حتی برخى مقامات کشور خودمان هم  از نام بردن «زینبیون»  بعنوان مدافعان حرم در سوریه به‌واسطه‌ى برخی مصلحت‌ اندیشی های غلط ابا داشتند اما نیروى زینبیون برادران پاکستانى هویتى مستقل و برگرفته از تفکر بسیج در خدمت اسلام هستند.

وی افزود :در عراق بعد حمله‌ى آمریکایى‌ها ، زمینه‌ى روى کارآمدن نیروهاى فداکار  مردمی فراهم شد و اگر تا دیروز  هسته‌هاى کوچک استشهادى بودند اما امروز در قالب سازمان بسیجى تحت عنوان «الحشد الشعبى» درحال انجام ماموریت‌هاى ملى و دینى خود است. رفتارها و استراتژى و آرمان‌هایشان را که مشاهده مى‌کنیم به وضوح تمام، انطباقى معنادار را با نیروهاى بسیجى و سپاه پاسداران خودمان دارد.

زاهد دوست بیان  داشت : امروز  به‌واسطه‌ى حضور نیروهاى جبهه‌ى مقاومت در سوریه ارتش با تغییر هویتى اساسى به ارتشى مخلص؛ مومن و اسلامى نزدیک شده است

زاهد دوست در ادامه بیان داشت :از سویى با محوریت شهید همدانى‌ها نیروهاى بسیج مردمى شکل‌گرفت؛ بسیج مردمى سوریه که متشکل از برادران علوى و اهل سنت است، مرهون تلاش‌هاى سردار همدانى است.

خطیب جمعه دلوار گفت : شهید همدانى یک شجره طیبه‌اى را در سوریه بنا نهاد که مى‌تواند براى همیشه در سوریه منشاء برکات باشد و عرصه را بر قدرت‌هاى استکبارى تنگ کند و امنیت این گوشه‌ى مهم از جهان اسلام را تامین نماید..

زاهد دوست گفت :در لبنان و فلسطین هم «حماس» و «حزب‌الله» در کادرسازى‌ها، شعارها، ودر  نوع فرماندهى، یادآور روحیه‌ى خستگى ناپذیر بسیجیان خمینی هستند که تا جان در بدن داشتند و با وجود تمام کمبودها دست از مبارزه برنداشتند.

ایشان اظهار داشتند : موشک باران اخیر فلسطینى‌ها که به تلافى تجاوزات رژیم صهیونیستى به نوار غزه صورت گرفت؛ نشان از عزمى بسیجى در پس فرماندهى جنبش حماس است.

حجت الاسلام علی زاهد دوست در پایان بیان داشت. :مبارزان یمنى و  «انصارالله» یمن  هم  با روحیه‌اى جهادى و بسیجى در حال مقابله با استکبار و اذناب منطقه‌اى آن (سعودى و امارات) هستند در حالى که در محاصره‌اى نفس‌گیر و همه‌جانبه به‌سر مى‌برند. اما در برابر زیاده خواهی ها با تمام سختی ها و  مشکلات انصارالله در مقابلشان مى‌ایستد؛ این ایستادگى درسى است که از انقلاب اسلامى و بسیج ما آموخته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر