جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۰۵۰
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۴

فکرشهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تالاب حله بوشهر به لطف بارش های اخیر احیا شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از تالاب حله اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد بارش‌های مطلوبی در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم و برکات بسیاری در استان داشت.

وی با بیان اینکه تالاب حله بوشهر به لطف بارش‌های اخیر احیا شده است، اضافه کرد: بار دیگر تالاب حله به علت بارش نزولات آسمانی به دریا متصل شد و چرخه حیات در این تالاب حیاتی دوباره یافت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از ایجاد یک منطقه امن در تالاب حله برای پرندگان خبر داد و خاطرنشان کرد: پرسنل پاسگاه محیط بانی حله برای ایجاد محیط امن برای پرندگان به صورت مستمر در حال گشت‌زنی هستند.

وی بیان کرد: احیای مجدد تالاب حله فرصتی را برای علاقمندان به طبیعت و پرنده‌نگاران فراهم ساخته است تا از زیبایی‌های این طبیعت استفاده کرده و از نزدیک شاهد طبیعت خاص این منطقه باشند.

قلی‌نژاد تصریح کرد: احیای تالاب حله در نتیجه انجام اقدامات حفاظتی بوده که با بارندگی‌های اخیر پاییزی تالاب مذکور به آبگیری و احیای کامل رسیده است.

منطقه حفاظت شده حله پناهگاه مناسب و امن برای پرندگان مهاجر و زمستان گذران، پرندگانی همچون مرغابی، غاز، پرستوی دریایی و... است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر