دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل امورعشایر استان بوشهرگفت: 38 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی درسال جاری به عشایر این استان اختصاص یافته است.به گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این اعتبارات برای خدمت رسانی، اجرای پرو‍‍ژه های عمرانی عشایری و خدمات پشتیبانی عشایر کوچ رو است.وی اضافه کرد: همچنین یک درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی به موضوع ساماندهی تولیدات دامی عشایر و افزایش تولید گوشت قرمز اختصاص یافته است که سهم عشایر استان بوشهر از محل تسهیلات این صندوق 120میلیارد ریال پیش بینی شده است.
کد خبر: ۵۰۳۲
شنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴

فکرشهر: مدیرکل امورعشایر استان بوشهرگفت: 38 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی درسال جاری به عشایر این استان اختصاص یافته است.
به گزارش فکرشهر، علی ابراهیمی روز شنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این اعتبارات برای خدمت رسانی، اجرای پرو‍‍ژه های عمرانی عشایری و خدمات پشتیبانی عشایر کوچ رو است.

وی اضافه کرد: همچنین یک درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی به موضوع ساماندهی تولیدات دامی عشایر و افزایش تولید گوشت قرمز اختصاص یافته است که سهم عشایر استان بوشهر از محل تسهیلات این صندوق 120میلیارد ریال پیش بینی شده است.

ایراهیمی گفت: عشایر استان بوشهر سالانه شش هزار و500 تن گوشت قرمز، 14 هزار تن فرآورده های دامی ور در زمینه صنایع دستی 30 هزار مترمربع انواع فرش تولید می کنند.

وی بیان کرد: عشایر قشقایی استان بوشهر هفت ماه از سال را درمناطق مختلف استان بوشهر قشلاق می کنند مابقی سال را در محدوده ای به وسعت550 هزار هکتار در ییلاقات استان های فارس و اصفهان مستقر می شوند. 

مدیرکل امور عشایر استان بوشهر اظهار کرد: این اداره با استقرار دفتر نمایندگی، استقرار شرکت های تعاونی عشایری،10 فروشگاه توزیع ارزاق عمومی و اعزام سه دستگاه تانکر آبرسانی، خدمات رسانی به عشایر مستقر در ییلاق را تداوم می بخشد. 

ابراهیمی یادآور شد: امور عشایر استان بوشهر ضمن بازدید از محل اسکان و استقرار عشایر استان در مناطق ییلاقی در استانهای فارس و اصفهان از نزدیک مسائل نیازمندی ها و مطالبات آنها را بررسی و پیگیری می کند. 

وی افزود: جمعیت جامعه عشایری استان بوشهر 30هزار نفر در قالب پنج هزار و 200 خانوار است. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر