دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۶۲۰
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: دانشگاه خلیج فارس بوشهر از نظر کمیت تولیدات علمی و مقالات رتبه 18 را در بین دانشگاه های کشور داراست.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: در سال های گذشته دانشگاه خلیج فارس از نظر پژوهشی رشد خوبی داشته است.

عبدالمجید مصلح افزود:از نظر رتبه بندی موتور بین المللی و بر اساس دستاوردهای پژوهشی دانشگاه های جهان دانشگاه خلیج فارس بوشهر رتبه 20 را در بین دانشگاه های وزارت علوم و رتبه 28 را در بین دانشگاه های وزارت علوم، علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و پژوهشگاه های کشور دارد.

وی گفت: ازیک سال گذشته تا کنون در دانشگاه خلیج فارس 30 هسته فناوری دانشجویی و حدود 30 هسته پژوهش فناوری هیئت علمی و 11 شرکت دانش بنیان فعالیت دارد .

مصلح افزود: پرورش طیور، کشت گیاهان دارویی و فعالیت های فناورانه در دانشکده کشاورزی از دیگر اقدامات است .

وی گفت: این دانشگاه سالانه بیش از  700 میلیون تومان اعتبار در حوزه آموزش،  حمایت از توسعه محصول و فعالیت در بازار به منظور کارهای پژوهشی اعضا هیئت علمی دانشگاه اختصاص داده است.

مدیر موسسات و تجاری سازی پارک علم و فناوری خلیج فارس هم گفت:پارک علم و فناوری به عنوان نهادی که رابط بین صنعت و دانشگاه است در ایجاد و تامین زنجیره پژوهش ها به محصول دانش بنیان اقدامات  خوبی انجام داده است.

جعفری با بیان اینکه در این پارک 96 واحد فناور داریم افزود:هنر  این واحدها این است که علمی را که از دانشگاه کسب کرده اند با حمایت پارک علم و فناوری به محصول تبدیل کرده ،تجاری سازی کرده و به بازار عرضه می کنند و به این ترتیب مشکلی را از صنعت حل می کنند.

وی گفت:اعتبار اولیه برای هر واحد فناور 5 میلیون تومان بلاعوض است و 35 میلیون تومان هم تسهیلات ارائه می شود که بازپرداخت آن پس از دوسال و تجاری شدن محصول و ارائه آن به بازار صورت می گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر