پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۹۷۰
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

فکرشهر - کامبیز کشاورز: روز چهارشنبه ۲۸ آذر ۹۷ شاهد حضور دکتر صادق زیباکلام در برازجان بودیم. اتفاقی که جای تشکر از بانیان و برگزار کنندگانش را داشت ولی ای کاش کمی حساب شده تر قدم برمی داشتتد تا زبانمان بیشتر بر روی هر دو طیف باز باشد و برای جواب دادن‌ به افراطیهای چپ و راست، کمتر دست و دلمان بلرزد...
هر چند پشت پرده نشینان طیف مقابل و طیف هم سو
 در حد توان خود سنگ اندازی کردند تا این همایش برگزار نشود -که گوش شیطان کر، چشم حسود کور- برگزار شد و باز تیرهایشان  به سنگ خورد!!
اما این سنگ اندازی ها و شیطنت ها به همینجا ختم نشد و قصه سر دراز پیدا کرد تا آنجا که تعدادی از کوچولوهای سیاسی‌نما به هواخواهی از یک تفکر سیاسی در جلسه حضور پیدا کردند و با داد و فریاد و فیلم برداری های هدفمند تلاش کردند نظم جلسه را بهم بزنند و مایه شرمساری دشتستان و دشتستانی ها در حضور یک مهمان شوند و به این شکل فرهنگ و ادب و نزاکت این دیار را زیر سوال ببرند.
به این گرامیان باید صادقانه گفت برادران و خواهران عزیزی که جو گیر می شوید و در جایگاه انتقاد قرار می گیرید و با سلام و صلوات و به حاشیه بردن یک مراسم عمومی نیت بر بهم زدن می کنید 
-که کاملا نیت شما مشخص بوده و از چشم ها این حرکت شما پوشیده نبود- اول اینکه انتقاد یک چیز است و چارچوبی دارد و بی نزاکتی و شلوغ کاری چیز دیگر! 
و در بعد، رقابت یا قهر بین دو طیف سیاسی دلیل خوبی برای بی احترامی به میهمان نیست؛  
آیا از اخلاق و اخلاق مداری در  پشت تریبون مجالس مطلوب شما سخن گفته نمی شود؟
آیا مخالفت با دیدگاه یک طیف سیاسی میتواند دلیل کافی برای بر بهم زدن یک مراسم به دست بدهد و فرهنگ و ادب یک شهر را در مقابل مهمان قربانی کند؟
پس اخلاق و اخلاق مداری جایگاهش پیش شما که سلام وصلواتتان  تا ناکجا می رود کجاست؟
با این طرز فکر و اخلاق و رفتار میخواهید نگهدار این نظام وآرمان های امام (ره) باشید؟
از این دردهای بی فرهنگی که بگذریم، باید سراغ دلیل کشیده شدن این همایش به سمت چنین اتفاقات ناخوشایندی برویم.
این یک اصل اساسی و غیر قابل انکار است که محقق، نویسنده یا منتقد باید در خصوص رشته تخصصی خود سخن بگوید و مورد پرسش قرار گیرد نه غیر از آن. در غیر اینصورت باید به مخالفین حق داد چنین کارشناسی را سوپاپ اطمینان خطاب کنند!
البته که حضور روشن فکری چون دکتر صادق زیباکلام یا هر پایتخت نشین دیگر در شهری دور افتاده که در طول تاریخ مورد غضب حاکمان و در عین حال مورد توجه استعمار گران بوده مایه افتخار و خوشحالی است اما اینکه ایشان درخصوص مسئله ای اظهار نظر کنند یا پرسشی را پاسخ دهند که نه در تخصص اش باشد و نه به قول خود ایشان «آمادگی از قبل را داشته»، موضوع قابل هضم نیست و حواشی به دنبال دارد!
 به راستی هدف از برگزاری این همایش چه بود؟
آگاهی بخشی به مردم و علی‌الخصوص جوانان نسبت به سیاست های اقتصادی دولت یا شرایط کنونی کشور؟؟
آن هم از یک منتقد و متخصص علوم سیاسی(!)
یا گرم کردن تنور برای «تویزه اصلاحات»(!!) به اسم جوانان و سرپوش گذاشتن بر روی ناکارآمدی دولت؟؟
آن هم دولتی که همین فعالان جنبش اصلاحات جلوی مردم قرار دادند تا وضعیت این شود!
درد این جوانان و این مردم چیست؟
عدم آگاهی، کم سوادی و بی سوادی"!
این معضل را مرحمی باشید با دادن سواد اجباری به جامعه در شرایط کنونی.
این حرکات چیپ دردی را دوا نکرده و نمی کند بلکه اگر سیاسیون ما کمی لطف و توجه به ملت خود داشتند چون دوره احمدی نژاد و احمدی نژادی‌ها...
بگذریم!
الا ایحال ما به این شکل مشکل نداشتیم تا مشکل ما خود مشکل ساز گردد و مایه آبرو ریزی و اگر با همین فرمان پیش برویم این دولت به مراتب بدتر از دوره نهم و دهم خواهد بود!

 و در آخر
 این گونه نشست ها هیچ گونه دستاوردی برای حاضرین علی‌الخصوص جوانان نداشته ونخواهد داشت و نه تنها دردی دوا نمیکند بلکه نمکی روی زخم  خواهد شد.
به قول معروف: صفر - صفر به نفع یکی دیگه!!

نظرات بینندگان
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۷
فکرشهر کمی دقت کن لطفا

قبلا یادداشت های بهتری کار می کردی.

یکی از خوبی های سایت شما داشتن یادداشتها، گزارش ها، مقالات و... خیلی خوب و کارشناسانه بود اما این...
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵
کمی ضدونقیض نوشته نشده بود؟؟
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۲
واقعا سواد نویسنده ادمو به تاسف میندازه. 
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳
  شفافیت در گفتار و نوشتار بسیار خوب است..سپاس از شما .
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۴
    احترام  به هر شخصیت از هر طیفی که باشد بر همه  واجب است ولی اینکه گروهی با این همایش مخالف بودن یا در سخنرانی اختلال ایجاد میکردن لابد صحبت هایی شده که به مزاجشون خوش نیومده..ولی وقتی در همایشی دعوت عمومی میشود چنین برخورد هایی هم دیده میشه ..ولی در کل باید این همایش بصورتی مدیریت میشد که نخواد خدای نکرده توهین به شخصیت یا گروهی بشود..مسائل و گفتگو های سیاسی همیشه حاشیه هایی رو به دنبال داشته و دارد..نه فقط در دشتستان بلکه همه جای ایران..
سعید
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۸
سلام. به نظرم بخش دوم یادداشت جای بحث دارد. علوم سیاسی  بطور کامل دارای ارتباط با رشته های حقوق، اقتصاد و جامعه شناسی است و قطعا کسی که فارغ التحصیل این رشته باشد در حوزه های فوق دارای تخصص است.

همچنین دکتر زیباکلام در نوشته ها و سخنرانی های خود قبلا و بارها پیرامون سیاست های اقتصادی کشورمان بحث کرده و آنچه در این همایش هم دیدیم نشانگر تسلط ایشان بر این حوزه بود. اینکه نویسنده اتفاقات رخ داده در این جلسه را به غیرمتخصص بودن دکتر زیباکلام نسبت داده جای تعجب دارد.

 
سارا
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
نمیدونم‌باز چه خوابی  واسه مردم دیدند!   این جناب آقای. خوب حرف بزن !  شروع کرده به ایران گردی و سخنرانی هایی. که. همه ی ما میدونیم. فقط. حرف است و شعار و دیگر هیچچچچچچچ!!! 
یاس
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
درکشور ما جای تعجب نیست چنین حرکات ورفتارهایی.جایی که مخالف عقیده ما حرف میزند ما اورا خفه می خواهیم آنوقت میخواهیم به دروازه های اروپا هم نزدیک شویم
حامد
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
سلام. یاد ندارم که به عنوان یک اصلاح طلب تا کنون در جلسات و همایش های عمومی طیف اصول گرا شرکت کرده باشم و یا دیده باشم که اصلاح طلبی در این همایشها شرکت کند چه رسد به اینکه بخواهد بینظمی و خللی در جلسه ایجاد کند. نمیدانم چرا این طیف که مدعی اصول هستند اصل احترام به حقوق دیگران را رعایت نمیکنند. اما در مورد برگزاری چنین جلساتی قطعا گرم کردن تنور انتخابات آینده از اهداف این برنامه بوده و از حالا به بعد شاهد چنین همایشهایی خواهیم بود.
قلی پور
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
با سلام ضمن تشکر از سایت وزین فکر شهر و نویسنده ی مقاله 

انتخاب نام مقاله با متن که دو جهت دارد مقداری همخوانی نداشت 

درمورد اینکه واقعا سخنرانی جهت خاصی نداشت موافقم و میتونست هدفمندتر و بهتر باشه

اما در مورد اینکه دکتر زیبا کلام تخصص اقتصاد سیاسی ندارد مخالفم همچنین گفتن این مطلب که این گونه نشست ها تنور داغ اصلاح طلبان و ...شاید مقداری غیر منصفانه باشد 
حامد مشایخی فرد
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
بنظرم این  برنامه بیشتر شبیه یک شوی بود تا یک همایش 

من ابتدای این برنامه بعد از اینکه احساس کردم مجری برنامه داره به نفع مطامع شخصی یک جریان جدا شده از سیاست اصلاح طلبانه  در کشور جملاتی را با فن بیان زیبای خود بصورت ادرنالین تزریق می کند به افکار جوانان حاضر در سالن 

به نشانه  اعتراض به شیوه ی اجرای  برنامه سالن رو ترک کردم 

جناب اقای زیباکلام هم بعد از شنیدن فایل صوتی این برنامه  بنظرم امد که حرفی برای گفتن نداشت برای بهتر متوجه شدن این نظر شما رو

ارجاع میدم به صحبت های اقای حمید  دانش پژوه  که در  پیچ اینستاگرام شخصی خودش قرار داده 

....................................................................

بیشتر سوالات یادداشت جناب اقای کامبیز کشاورز سوالات خیلی از ما جوانان است  
سارا
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
نمیدونم. این جناب خوب حرف بزن. چی تو مغزشون هست ولی میدونم که حتما کاسه ای زیر نیم کاسه شون هست که مشغول ایران گردی شدند تا ملت رو  خام حرف های قشنگشون کنند!  والله هیچی تو صحبت های ایشون نیست به جز. دروغ و کلک و حقه بازی--------
سارا
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
همش. دروغ و کلک و حقه بازیه ! غیر از این هیچی نیست که فقط دوباره کاسه ای زیر نیم کاسه دارند واسه خام کردن. مردم ساده دل! آقای. به ظاهر. خوش صحبت لطفا دیگه مردم رو با این شعار های تکرای سر کار نذارید!!
ناشناس
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
من که متوجه نشدم این مطلب بالاخره می خواست چی بگه؟؟ حالا برگزاری این نشست ها خوبه یا بد؟ بعدشم؛ اقتصاد سیاسی، خودش یکی از مباحث مهم علوم سیاسیه. پس این که چون علوم سیاسی بودن پس اقتصاد نمی دونن خیلی حرف بی ربطیه.
جوان
|
-
|
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کاملا با حرفتون مخالفم. اتفاقا این طور نشست ها دستاوردهای بسیار بسیار زیادی داره. نه فقط هم برای جوانان، بلکه حتی برای پیرها و میانسالان. حداقلش اینه که یک تمرین دموکراسیه. گفت و گو بدون فحش هر چند با فریاد. و شنیدن نظر مخالف و تمرین تحمل. آشنا شدن با دیدگاه های متفاوت و تفکر؛ افزایش دانش و آگاهی. شنیده شدن نام برازجان و دشتستان در تمام نقاط دنیا؛ ونه فقط کشور. خود من لایوش رو از اینستاگرام دکتر زیباکلام دیدم. از تمام دنیا این لایو دیده می شد و این به نظر من خیلی هو خوبه. همه چیز خوب بود و باید خسته نباشید به برگزار کنندگان گفت.
استاد
|
-
|
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳
همن بر خلاف نظر دوستان بر این عقیده ام که نوسینده به طور غیر مستقیم چیزی داره به مخاطبان خود به طور کاملا غیرمستقیم چیزی انتقال میده.

به ترتیب:هدف ازبرگزاری همایش،درد جوانان و مردم...کم سوادی بی سوادی عدم آگاهی ،سواد اجباری،حرکات چیپ،کم لطفی سیاسیون،احمدی نژادها

ازنظرخود من نوسینده در یاداشت زیبا کلام یک حرکت چیپ برای خود قرار   داده وبه مخلطبان داره میگه  :جامعه نیازبه سواد اجباری داره وعلت عدم موفقیت ما جوانان ناگاهی است
علی
|
-
|
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴
در ابتدا خطاب به دوست ویا دوستانی که متاسفانه با دید بسته خود سعی دارند چشم ها را روی حقایق ببندد باید عرض کنم تا به کی باید سایت های ما تنها به تملق وچاپلوسی و نشر مطالب باب میل تنها عده قلیلی بپردازند.من به شخصه از سایت وزین فکرشهرتشکردارم که این شهامت وبیش وبصرت سالم وسازنده را دارد که چنین یادداشت های را نشر میدهند و صدای جوانان را به گوش مسولین می رساند.

اما این نوشته به سه موضوع خوب اشاره کرده است که اولین آن اشاره به مسائل پشت پرده این همایش داشته است و دوم :دعوت به اخلاق واخلاق مداری درمراسمات عمومی کرده است و در آخر  اشاره به نبود سواد و آگاهی کافی در جامعه سیاسی کنونی و اجبار به کسب این یادگیری برای مخاطبانش داشته است که متاسفانه از تعدادی نظریاتی که در پی این نوشته داده شده است  میشود کاملا حس کرد که به درک درستی از این یادداشت نرسیدند وبسیار ساده و پیش پا افتاده دراین مطلب اندیشه کرده اند
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۶
ایشان همان یکشبه همینچا در سال نهمایش کانون امام برازچان، معضل بحران سرمایه داری را حل کرد ند و پرونده اش را بستند و مشکل تمام شد و رفت پی کارش!
از این پس دیگر مشکلی بنام بحران سرمایه داری نخواهیم داشت، بحرانی ادواری که هر هفت هشت سال یکبار تکرار میشود و همچون طوفانی عظیم و امواج سهمگین و سیلاب و سونامی ای ویرانگر هجوم میاورد و فقر و فلاکت و خانه خرابی در پشت سر خود بر جا میگذاشت و توده مردم بینوا را به خاک سیاه مینشاند. مشکل حل شد.؛ الجمدالله! ( اصلا هم مهم نیست که مشکل با چه قیمتی بنع چه کسانی و با استیصال چه کسی حل میشد و چگونه به چه جایی و بر دوش چه کسانی منتقل میشد. مردم پایمال شده و له شده هم پشه هایی بیش نیستند !)
پاپری
|
-
|
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
واقعا دستاورد این نشست برای جوانان چه بود؟
چرا اصلا به اسم جوانان؟!
تا چه اندازه موفق بودند راجع به موضوع جلسه جناب زیباکلام صحبت کند؟
و اصلا علوم سیاسی کجا واقتصاد کجا؟!
چرا هیچ کس در جایگاه خودش نیست وحرف نمیزنه؟
علت عدم موفقیت همایش برای حاضرین قطعا همین بود که نوسینده یاداشت اشاره کردند!!
ناشناس
|
-
|
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
وقطاری دیدم که سیاست می برد وچه خااااااااااااالی میرفت
روان سهراب شاااااااااد شااااااااد
عباس
|
-
|
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
درود 

اینگونه مثلاً همایش ها در جای جای وطن برگزار میگردد و به اعتقاد بنده جز شوی سیاسی و جناحی چیز دیگری نیست و هیچ سودی آید مردم که باید در اولویت هرگونه فعالیتی قرار بگیرند نخواهد شد.این یادداشت بدرستی و با زبان خویش این مطلب را بیان داشته، در بحث اخلاق باید خاطر نشان کرد که هیچکس در هیچ کجا اجازه ندارد وارد جمعی شود و ایجاد خلل کند، اگر بنا به کنجکاوی سیاسی هم حضور پیدا کردند اگر چنانچه مطالب باب میلشان نبود مودبانه جمع را ترک کرده و ایشان را بحال خویش واگذارند. ضمن اینکه این یادداشت زبان و کلام خیلی از مردم ماست، سپاس از شما 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر