پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سفر تجار خرمای استان به اتیوپی/عوارض آلایندگی به وحدتیه پرداخت کنند/بهره برداری از289پروژه بزرگ و مهم در استان/ساماندهی41گلزار شهدا در دشتستان/بهره برداری از سردخانه700تنی/وعده بهبود وضعیت درآمد و...
کد خبر: ۵۱۰۹
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴

فکرشهر: استاندار بوشهر در دومین روز هفته ی دولت به دشتستان آمد تا همراه با برخی مسئولین استانی، شهرستانی و محلی چند پروژه را افتتاح کرده و با مردم این شهرستان دیدار داشته باشد.

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری در مراسم افتتاح گازرسانی به وحدتیه با بیان اینکه رسیدگی به روستاها و شهرهای کم جمعیت و کم‌برخوردار در اولویت است اظهار داشت: اقتصاد شهر وحدتیه متکی به خرما است چرا که این شهر خرماخیز دارای جایگاه ویژه و ممتازی در تولید خرما است.

وی با بیان اینکه شهر وحدتیه همجوار تاسیسات نفتی است تاکید کرد: عوارض آلایندگی باید به این شهر پرداخت شود تا در عمران و آبادانی شهر صرف شود.

سالاری بر توجه به اشتغال شهر وحدتیه تاکید و تصریح کرد: شرکت‌های نفتی هم‌جوار با شهر وحدتیه باید ضمن به کارگیری نیروهای این منطقه، پیمانکاران بومی برای اجرای طرح‌ها را در اولویت قرار دهند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه خرید تضمینی خرما در شهرستان دشتستان آثار مثبتی به همراه داشت گفت: یکی از اولویت‌های استان بوشهر بازار مصرف با ثبات خرما است.

سالاری با اشاره به سفر سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی افزود: در این سفر مصوب شد که بازرگانان استان بوشهر برای تعاملات تجاری و اقتصادی تلاش کنند و بر این اساس و با برنامه‌ریزی انجام گرفته، در یک ماه آینده بازرگانان و تجار خرمای استان بوشهر به اتیوپی مسافرت می‌کنند.

وی با قدردانی از تلاش شرکت گاز استان بوشهر در گازرسانی به نقاط روستایی و کم‌برخوردار یادآور شد: لازم است در استخدام نیروهای شرکت گاز منطقه وحدتیه از افراد بومی این شهر استفاده شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به مشارکت بیشتر مردم در خرید انشعاب گاز گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری شرکت گاز  در گاز رسانی به مناطق لازم است مردم در خرید انشعاب گاز مشارکت کنند.

77 میلیارد ریال برای گازرسانی به وحدتیه هزینه شد

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر نیز با تبریک هفته دولت اظهار داشت: دولت یازدهم در راستای خدمت به مردم اهتمام جدی دارد و شاهد اجرای پروژه‌های متنوعی برای رفاه و آسایش مردم هستیم.

غلامعباس حسینی افزود: کیفیت‌بخشی در اجرای پروژه‌های گازرسانی از اولویت‌های شرکت گاز استان بوشهر است و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی اضافه کرد: در شهرها و روستاهای مختلف استان شاهد اجرای طرح‌های گازرسانی هستیم و حجم و کیفیت اجرای پروژه‌ها رشد چشمگیری نسبت به گذشته دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر خاطرنشان کرد: در دشتستان نیز با تلاش مسئولان شهرستان شاهد گازرسانی به تمام شهرهای شهرستان هستیم و تعداد زیادی از روستاهای شهرستان دشتستان نیز از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

حسینی تصریح کرد: گازرسانی به شهر وحدتیه از پروژه‌های مهم در سطح استان بوده که هم‌اکنون با تلاش شبانه‌روزی و رفع موانع متعدد به بهره‌برداری رسمی رسیده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان بوشهر با اشاره به همکاری مسئولان وحدتیه در تکمیل این طرح گفت: برای گازرسانی به شهر وحدتیه 77 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

حسینی با بیان اینکه طرح گازرسانی به وحدتیه دارای 7.5 کیلومتر شبکه انتقال است افزود: این خط گاز رسانی دارای 60 کیلومتر شبکه توزیع گازرسانی است.

ساماندهی گلزار شهدای روستای دورودگاه

در این روز و در آیینی با حضور مسئولین، ساماندهی گلزار شهدای روستای دورودگاه به بهره‌برداری رسید.

استاندار بوشهر در این آیین نیز اظهار داشت: شهدا با تقدیم جان خود موجب تثبیت نظام اسلامی شدند و تجلیل از مقام شهدا و تکریم خانواده شهدا امری لازم است.

دکتر مصطفی سالاری افزود: ساماندهی گلزار شهدا از اقدامات ارزشمند بنیاد شهید است و هم‌اکنون در بسیاری از شهرها و روستاهای استان شاهد ساماندهی گلزار شهدا هستیم.

وی اضافه کرد: رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران و رضایتمندی این عزیزان مورد توجه و تاکید مسئولان است و باید در این مسیر گام برداریم.

استاندار بوشهر یادآور شد: در هفته دولت امسال در استان 289 پروژه بزرگ و مهم به بهره‌برداری خواهند رسید و امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد رضایت خاطر مردم در مناطق شهری و روستایی باشیم.

دکتر سالاری بیان کرد: امسال تاکید زیادی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در شهرها و روستاها داریم و امیدواریم با تلاش دسته‌جمعی محقق شود.

ساماندهی 41 گلزار شهدا در دشتستان

مدیر کل بنیاد شهید استان بوشهر نیز اظهار داشت: ساماندهی گلزارهای شهدا در استان از برنامه‌های مهم سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است و در این مسیر شاهد تلاش‌های بسیار خوبی هستیم.

حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری از ساماندهی 41 گلزار شهدا در دشتستان خبر داد و افزود: در دشتستان 72 گلزار با 635 مزار شهید داریم که تاکنون 41 گلزار شهدا با 550 مزار به طور کامل ساماندهی شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خاطرنشان کرد: به زودی و با تلاش صورت گرفته تعداد 30لزار با 81 مزار نیز ساماندهی خواهد شد.

تشکری تصریح کرد: در روستای دورودگاه برای ساماندهی گلزار شهدای این روستا 269 میلیون تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: گلزار شهدای روستای دورودگاه دارای 14 مزار شهید است و این روستا همواره در برنامه‌های مرتبط با ایثار و شهادت پیشتاز بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: سرکشی از خانواده شهدا و رفع مشکلات و دغدغه‌های این خانواده‌ها مورد توجه و تاکید قرار دارد و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

تشکری یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جذب جوانان به این مسیر از برنامه‌های اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران است و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

بر اساس این گزارش، در این آیین ساماندهی گلزار شهدای روستای دورودگاه با 14 مزار با اعتبار 2.6 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره برداری از سردخانه 700 تنی در دشتستان

یک سردخانه 700 تنی نیز در شهرستان دشتستان با حضور استاندار بوشهر و فرماندار دشتستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش فکرشهر، استاندار در این آیین با تبریک هفته دولت اظهار داشت: هفته دولت فرصت مناسبی برای معرفی خدمات و دستاوردهای دولت خدمتگزار است.

دکتر مصطفی سالاری افزود: دولت در راستای ارائه خدمات به مردم در تمام مناطق کشور اهتمام دارد و امیدواریم روز به روز شاهد ارائه خدمات بیشتر و باکیفیت‌تر و رضایتمندی مردم باشیم.

وی اضافه کرد: امروز در دشتستان چند پروژه عمرانی و اقتصادی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و مردم می‌توانند از برکات آنها بهره‌مند شوند.

استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح این سرخانه 700 تنی گفت: بیش از 12.5 میلیارد ریال برای بهره‌برداری از این پروژه هزینه شده است.

فرماندار دشتستان نیز اظهار داشت: خدمت صادقانه و خالصانه به مردم و تلاش برای توسعه و پیشرفت در دستور کار جدی دولت تدبیر و امید است و در دشتستان در این مسیر گام برمی‌داریم.

ارسلان زارع افزود: مردم دشتستان مردمانی مومن و متعهد هستند و باید باکیفیت‌ترین خدمات در تمام عرصه‌ها به این عزیزان ارائه کنیم.

فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: امسال تعداد 88 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در هفته دولت در شهرستان دشتستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

زارع یادآور شد: سردخانه محصولات کشاورزی در روستای دهنو دشتستان با اعتبار 12.5 میلیارد ریال احداث شده که 5 میلیارد ریال آن تسهیلات بوده است.

وی افزود: این سردخانه با همت بخش خصوصی احداث شده و با بهره‌برداری از این پروژه بیش از 14 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

دیدار با خانواده شهید سید رضا مهدوی در سعدآباد 

دیدار با خانواده شهید سید رضا مهدوی در سعدآباد از دیگر برنامه های بازدید یک روزه ی استاندار بوشهر در هفته ی دولت از دشتستان بود.

مصطفی سالاری در دیدار با خانواده شهید سید رضا مهدوی در سعدآباد اظهار داشت: شهدا چشم و چراغ کشور هستند و تجلیل از مقام شامخ شهدا امری لازم و ضروری است.

وی افزود: موفقیت‌ها و افتخارات امروز نظام اسلامی مرهون خون پاک شهیدان والامقامی است که بدون ادعا و با ایثار و ازخودگذشتگی برای تثبیت نظام اسلامی جان خود را تقدیم کردند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: منطقه سعدآباد دارای ظرفیت‌های مهم اقتصادی، فرهنگی و مذهبی است و باید از این پتانسیل بسیار بالا نهایت استفاده را کرد.

دکتر سالاری تصریح کرد: رسیدگی به مردم این منطقه و بهبود وضعیت درآمد و معیشت مردم سعدآباد مورد توجه و تاکید مدیریت ارشد استان قرار دارد و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی با تجلیل از رشادت شهید مهدوی و سایر شهدای خطه سعدآباد یادآور شد: سعدآباد از دیرباز از لحاظ فرهنگی در منطقه سرآمد و پیشتاز بوده و خانواده مهدوی نیز همواره خوشنام بوده‌اند.

استاندار بوشهر گفت: در گذشته جاده ورودی سعدآباد دچار مشکل بود و این امر سبب شد که توسعه سعدآباد با کندی مواجه شود و اکنون با توسعه راه و بزرگراه در این منطقه شاهد رونق و توسعه پایدار منطقه سعدآباد هستیم.

سالاری تاکید کرد: آشنایی با مشکلات و معضلات مردم در مناطق دوردست و رفع این مشکلات در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به اهداف مورد نظر برسیم.

خانواده شهید مهدوی نیز ضمن تقدیر از توجه استاندار به خانواده شهدا بر لزوم تداوم یاد و نام شهدا تاکید کردند.

شهید سید رضا مهدوی متولد 1345 در سعدآباد است که تاریخ 31 تیرماه 1366 در منطقه عملیاتی سومار به درجه رفیع شهادت نایل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر