پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۳۲۲
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۷

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: جمع آوری دستفروشان در دستور کار نیست و فقط بحث ساماندهی آنها است که چندین جلسه هم در این زمینه برگزار شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سیدعلی پاک‌نژاد ظهر دوشنبه در نشست کمیته مناسب سازی شهرستان گناوه در بهزیستی اظهار داشت: از اصول اساسی برای ما این است که معلولان و جانبازانی که در جامعه زندگی می کنند و نیاز به یکسری امکانات دارند برای آنها فراهم کنیم  تا آنها هم  همانند افراد سالم از امکانات بهره مند شوند.

وی افزود: یکی از مواردی که نقص در ادارات و در جامعه ما است بحث مناسب سازی محل عبور و مرور ویژه معلولان و جانبازان است.

فرماندار گناوه گفت: به همین علت در فرمانداری اتاقی برای رسیدگی به امور جانبازان و معلولان در طبقه همکف در نظر گرفته‌ایم تا به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

وی بیان کرد: در برخی مکان‌ها این امکان وجود ندارد و باید مراجعه کننده حتما وارد اداره یا محلی که کار دارد شود و لذا مناسب سازی محیط های ادارات و بانک های این شهرستان به منظور دسترسی آسان معلولان و جانبازان برایانجام  امور خود به عنوان یک ضرورت باید در دستور کار قرار گیرد.

پاکنژاد تصریح کرد: در چند سال اخیر در سطح کشور و استان و برخی ادارات شهرستان مناسب سازی انجام شده  ولی اداراتی که مناسب سازی نشده اند باید در اولین فرصت این کار انجام شود.

 وی گفت: از هیچ اداره و نهادی پذیرفته شده نیست که در مناسب سازی محیط خودجهت عبور و مرور معلولان و جانبازان کوتاهی و به بهانه اعتبار و مشکلات و مسائل مالی این امر اجرا نشود.

 فرماندار گناوه افزود: ادارات علاوه بر مناسب سازی  محیط باید یک نیروی خود را برای رسیدگی به کار و مشکلات معلولان و جانبازان مراجعه کننده خود در نظر بگیرند و به اداره بهزیستی و معاون عمرانی فرمانداری هم اعلام کنند، بخصوص در ادارات که مراجعه کننده زیادی دارند.

وی گفت: خودپردازها هم  در بسیاری از نقاط مناسب سازی لازم برای معلولان نشده و در بحث جمع آوری نرده ها از پیاده روهاخود فرمانداری و دادگستری در خیابان اصلی شهر جمع آوری شده در جاهایی که نیاز است بازدید لازم در دستور باشد و انجام گیرد.

 وی پیرامون جمع آوری و ساماندهی دستفروشان اظهار داشت: جمع آوری دستفروشان در دستور کار نیست و فقط بحث ساماندهی آنها است که چندین جلسه هم در این زمینه برگزار شده است.

پاکنژاد گفت: در ساماندهی پیاده روها و دستفروشان در سطح شهر باید ادارات و مردم همکاری لازم  را داشته باشند و اگر برای این کار  شهرداری و شورا برنامه ای داشته باشند همه ما و خود مردم حمایت می کنند.

فرماندار گناوه تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر از محل ارزش افزوده ساماندهی پیاده روهای سطح شهر را در دستور کار خود قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر