دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۵۹۳
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۵

فکرشهر: معاون سواد آموزی استان گفت: در حوزه سواد آموزی با کارآفرینی بیش از 860 نفر مشغول به کار شده اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، غلامرضا دانش فر در نشست با بانوان کارآفرین استان در شهر بوشهر، اظهار داشت: از ابتدای روی کار آمدن دولت دوازدهم تاکنون، به موازات فعالیت های خوبی که برای باسوادی افراد بی سواد انجام گرفته کارآفرینی مناسبی نیز در استان صورت گرفته است.

معاون سواد آموزی استان افزود: در حوزه سواد آموزی با کارآفرینی بیش از 860 نفر مشغول به کار شده اند.

وی با بیان اینکه علی رغم وجود دو مشکل عمده حوزه سواداموزی استان یعنی کمبود شدید نیروی انسانی کیفی و نبود اعتبار و بودجه لازم، تلاش ها با قوت برای با سوادی افراد، گفت: از اول سال جاری تاکنون علاوه بر تحت پوشش قرار دادن 250 نفر از افراد بی سواد اتباع خارجی، در دوره انتقال سوادآموزی نیز به رشد عملکرد بیش از101 درصد جذب سوادآموز رسیدیم.

این مقام مسؤول با روبه رشد دانستن روند جذب افراد بی سواد در استان بوشهر ادامه داد:با توجه به اینکه مهلت جذب افراد بی سواد برای شرکت در کلاس های سوادآموزی تا پایان روز 30 دیماه می باشد اتنظار داریم تا تلاش همکاران ما در مناطق و شهرستان های استان چند برابر شود.

وی نقش مراکز یادگیری محلی در آموزش افراد بی سواد و کارآفرینی برای آنان را مثبت دانست و گفت: وجود مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی بوشهر علاوه بر تاثیر در باسواد نمودن افراد می تواند نقش موثری در مهارت آموزی و زندگی پس از دوران محکومیت افراد داشته باشد.

دانش فر همچنین بیان داشت: با توجه به توان یادگیری و نیاز سواد آموزان کتابهای کمک آموزشی با موضوعات مختلف در زمینه های مهارت های زندگی و اشتغال به سوادآموزان آموزش داده می شود.

وی افزود: سوادآموزان مهارت زندگی را با موضوعاتی همچون تربیت فرزند، اخلاق خانواده، حقوق شهروندی، قدرت تصمیم گیری و توان  تمرین نه گفتن فرا می گیرند.

معاون سواد آموزی استان با اشاره به میزان علاقه مندی سوادآموزان در یادگیری یک مهارت شغلی تصریح کرد: سواد آموزان در کنار فعالیت یادگیری برای خواندن و نوشتن قادر خواهند بود تا در زمینه شغلی همانند جوشکاری، بافندگی، کار با رایانه، ماشین نویسی، محرق کاری، خیاطی، برق کاری، نجاری و ...مهارت لازم را کسب نمایند.

وی در خاتمه با بیان اینکه بی سوادی دغدغه حضرت امام خمینی (ره)، مورد توجه جدی رهبری انقلاب و ریاست جمهور می باشد،عنوان داشت: هر فرد بی سوادی که دردوره سوادآموزی ثبت نام کند علاوه بر برخورداری رایگان از کلیه لوازم آموزشی، در صورت قبولی20 درصد هزینه آموزش به  خود فرد آموزش گیرنده تعلق می گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر