دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۳۲۰
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تکالیف دانش‌آموزان دوره ابتدایی حذف نشده بلکه تکالیف مهارت محور جایگزین تکالیف سنتی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود قاسمی صبح سه‌شنبه در نشست رابطین طرح کرامت شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه طرح کرامت در دوره دبستان یکی از مهمترین و کاربردی ترین طرح‌ها است اظهار داشت: با اجرای این طرح آموزگاران می توانند به صورت کاربردی دانش آموزان را با نکات اخلاقی آشنا کنند.

قاسمی با بیان اینکه معلم به عنوان نزدیک ترین همراه دانش آموز آشنایی بهتری با روحیات دانش آموزان دارد افزود: نقش معلمان در حل مشکلات اخلاقی دانش آموزان و رهنمود آن‌ها به اخلاق نیکو، روشن است.

وی تصریح کرد: معلمان با درگیر کردن دانش آموزان در فعالیت های کاربردی می توانند نقش آفرین باشند و معلم  برای آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های اخلاقی می‌تواند بازی‌های گروهی، بازدیدهای علمی و مشارکت‌های کلاسی را اجرایی کند.

قاسمی با بیان اینکه تکالیف دانش‌آموزان دوره ابتدایی حذف نشده است اظهار داشت: هدف آموزش و پرورش جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای تکالیف سنتی است و این قضیه نباید به اشتباه به مردم انعکاس داده شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: از همراهی‌های شهرستان‌ها و مناطق با سیاست‌های دوره ابتدایی به خصوص تکالیف مهارت محور و ممنوعیت استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی باید قدردانی داشت.

وی با انتقاد از صاحب نظرانی که سبک کیفی و توصیفی را اشتباه می خوانند ابراز داشت: متاسفانه با فرا رسیدن ایام امتحانات، دلهره دانش آموزان هم شروع می شد و دانش آموزان در هر سن و سالی که باشند بازهم چون نگرانی های مختلف مربوط به درس خواندن در ذهن شان شکل می گیرد و دچار اضطراب و ترس از امتحان می شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: دانش آموزان برای یک امتحان ساده عصبانی، افسرده، پریشان، ناراحت و مضطرب می شوند و گاهی چنان دچار آشفتگی می شدند که پاسخ سوالات ساده را هم از یاد می برند. حال بنظر این منتقدین، یک دانش آموز ابتدایی می تواند دانسته های خود را بر کاغذ پیاده کند.

قاسمی با تاکید بر اینکه دانش آموزان با استرس کاذب مربوط به امتحان، درک از مطالب خوانده شده نخواهد داشت اضافه کرد: دانش آموزان دوره ابتدایی نیاز به توجه بیشتری دارند و باید آموزش را از طریق سبک های نوین فرا بگیرند و دوره کودکی خود را تجربه کنند و نه مثل آدم های سن دار زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه کنکور، آموزش کشور را دچار مشکل کرد یادآور شد: عبور از تنها یک فیلتر در یک زمان، تنها راه موفقیت استعدادهای درخشان کشور بود که متاسفانه خیلی از دانش آموزان سخت کوش به واسطه بعضی از مشکلات مجبور بودن  از آموزش عالی فاصله بگیرند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان کرد: استفاده از کتاب‌های کمک‌درسی و آزمون های تستی که هیچ بهایی به رشد دانش آموز نمی دهد از محصولات کنکور در آموزش ابتدایی بود که با توجه به برنامه ریزی ها ممنوع بودن آن، اعلام شد.

این نشست با حضور ۳۶ نفر از رابطین کرامت شهرستان ها و مناطق ۱۸ گانه آموزش و پرورش استان در سالن کنفرانس آموزش و پرورش استان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر