دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۳۲۲
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

فکرشهر:  رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر از درخشش هنرمندان استان بوشهر در سومین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی «نرگس ارغون» خبر داد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از مهر، جهانشیر یاراحمدی اظهار داشت: پژوهشگران و هنرمندان هم استانی در سومین جشنواره منطقه ای نمایش های آیینی و سنتی ارغون (خوزستان) موفق به کسب جوایز و رتبه‌های متعددی در بخش‌های مختلف این جشنواره شدند.

 وی افزود: در این جشنواره نمایش «شبی از شب‌های تهران.....» کار مشترک جواد صداقت و الهام ابنی از استان بوشهر در بخش صحنه‌ای حضور داشت و موفق شد در آیین اختتامیه جوایز رتبه دوم بازیگری مرد (حشمت غضنفر) و رتبه سوم بازیگری زن (الهام ابنی) را کسب کند.

وی بیان کرد: علاوه بر این در بخش پژوهش نیز، پژوهشگران هم استانی موفق شدند در میان پژوهشگران برتر این جشنواره معرفی شوند.

یاراحمدی گفت: در این بخش علیرضا میرشکاری با مقاله «عنصر مهاجرت و نقش آن در روند شکل‌گیری و توسعه آیین تعزیه خوانی در جنوب ایران» و نیز اشرف سلطانی‌نیا و میترا خواجه‌ییان به‌طور مشترک با مقاله «جانپنداری در عروسک‌های آیینی بوشهر» موفق شدند در میان نفرات برتر این بخش قرار گیرند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر اضافه کرد: داوری بخش مقالات پژوهشی  این جشنواره را محمدحسین ناصربخت، جهانشیر یاراحمدی و ابوالقاسم غلام‌حیدر به عهده داشتند.

وی گفت:، سومین جشنواره  منطقه‌ای نمایش‌های آیینی و سنتی نرگس ارغون از ۲۳ تا ۲۶ دی ماه سال جاری  در استان خوزستان و به میزبانی شهر بهبهان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر