پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۴۰۳
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) منطقه جنوب بوشهر گفت: ۱۰ سکوی پارس جنوبی به همراه ۴۵۰ کیلومتر خط لوله زیر آبی مربوط به سه فاز پارس جنوبی فاز ۲۲ و ۲۴ فاز ۱۳ و فاز ۱۷ و ۱۸ در اختیار شرکت صدرا بوده است که با همت جوانان و متخصصین داخلی این پروژه‌ها را به سرانجام رسیده است.

به گزارش فکرشهر از فارس، محمدرحیم دهقانی امروز در آیین آغاز انتقال سکوی گازی ۲۴A به میدان گازی پارس جنوبی اظهار داشت: خطوط لوله پارس جنوبی مربوط به این سه فاز به اتمام رسیده مشغول بهره‌برداری یا آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) منطقه جنوب بوشهر گفت: از ۱۰ سکوی پارس جنوبی چهار سکو را ظرف امسال به دریا منتقل، نصب و راه‌اندازی کرده‌ایم و گاز آن نیز در شبکه سراسری تزریق شد.

وی با بیان اینکه امروز آخرین سکو از فاز اول سکوی A۲۴ به دریا انتقال، نصب و راه‌اندازی خواهد شد اضافه کرد: در واقع این سکو پنجمین سکویی است که در امسال در دریا نصب خواهد شد و پنج سکوی دیگر در برخی از آن‌ها پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصد و در برخی دیگر پیشرفت ۹۵ درصدی شاهد هستیم و امیدواریم حداکثر نیمه اول سال آینده نصب شود.

دهقانی بیان کرد: همه این ۱۰ سکو در جزیره صدرا و به دست متخصصین داخلی و متخصصین شرکت صدرا حمل، نقل و راه‌اندازی شده و خواهد شد، حتی یک نفر کارشناس خارجی در مراحل ساخت، نصب و راه‌اندازی سکوها نبوده است.

وی تصریح کرد: نزدیک به پنج هزار میلیون فوت مکعب معادل ۱۴۰ میلیون مترمکعب گازترش توسط این ۱۰ سکو به شبکه سراسری منتقل خواهد شد.

مدیرعامل صدرا افزود: ۱۲۵ میلیون مترمکعب گازمتان، دو هزار و ۲۵۰ تن گاز مایع، شش هزار و ۹۰۰ تن اتان، یک هزار تن گوگرد ۱۸۷ هزار بشکه میعانات گازی محصولات این ۱۰ سکو است.

وی بیان کرد: ۱۹ میلیون نفر ساعت کار در مدت سه سال بدون حادثه برای این ۱۰ سکو با رعایت نکات ایمنی و کیفیتی صورت گرفته است.

دهقانی اضافه کرد: سکوهای پارس جنوبی در ابتدا در مدت پنج تا شش ماه راه‌اندازی می‌شدند و آخرین رکوردی در راه‌اندازی سکوهای پارس جنوبی قبل از صدرا ۲٫۵ ماه نصب و راه‌اندازی بوده است.

مدیرعامل صدرا افزود: ما در اولین سکویی که در فاز ۱۴ در دریا نصب‌کرده‌ایم، ۲٫۵ ماه را به ۴۳ روز کاهش دادیم و در سکوی فاز ۲۲ این رقم را به ۱۹ روز کاری کاهش و در دو سکوی ۱۳ B و D که به صورت هم‌زمان نصب شد، در مدت ۱۰ روز کاری راه‌اندازی آن به طول انجامید و امروز این سکو نیز با توجه به آمادگی و پیشرفت فیزیکی بالای ۹۹ ونیم درصد در کمترین زمان ممکن نصب و راه‌اندازی می‌شود.

برای اولین بار شاهد برداشت بیشتر از میدان مشترک پارس جنوبی هستیم

دهقانی گفت: با همت متخصصین و جوانان همین کشور برای اولین در میدان مشترک پارس جنوبی برداشت ما بیشتر از قطر شده است.

وی تصریح کرد: تمام دشمنان انقلاب اسلامی آنچه در توان داشتند به کار بستند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند و در این راه از هیچ کاری از تهدید جنگ، ایجاد غائله بین قومیت‌ها، جنگ فرهنگی و درنهایت با شکست در تمام این عرصه‌ها جنگ اقتصادی علیه کشور ایران فروگذاری نکردند.

مدیرعامل صدرا افزود: دشمنان انقلاب در این ۴۰ سال آنچه در توان داشتند به کار گرفتند ولی موفق نشدند و انقلاب روزبه‌روز سرزنده‌تر، قدرتمند و پایه‌دارتر شد تا امروز که در آستانه ۴۰ سالگی آن قرارگرفته‌ایم.

در جنگ اقتصادی قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به عنوان محور مبارزه با این جنگ قرار دارد

دهقانی خاطرنشان کرد: در جنگ اقتصادی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) به عنوان محور مبارزه با این جنگ قرار دارد و شرکت صدرا با تجربه بیش از ۵۰ سال در ذیل این قرارگاه با حمایت و کمک آن در عرصه جنگ اقتصادی و تحقق امر رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی آنچه در توان داشته به کار گرفته است.

مدیرعامل صدرا خاطرنشان کرد: بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر در شرکت صدرا مشغول به کار هستند و انتظار ما از مسؤولین کشور این است که از ظرفیت و دانش بزرگی که در شرکت صدرا ایجادشده است حمایت و استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر