دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مسئول دفتر امور اهل سنت استان بوشهر:
کد خبر: ۵۲۵۸۰
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

فکرشهر:  مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر با اشاره به تقویت چشمگیر اتحاد و همدلی اهل سنت و تشیع، گفت: وحدت شیعه‌وسنی دستاورد مهم انقلاب است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام سید احمد احمدی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال ۸۸ دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرد و طی ۱۰ سال کارهای بزرگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی خوبی بین اهل سنت و تشیع در استان بوشهر وجود دارد اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته غبارروبی از ابراز عشق و محبت اهل سنت به ائمه و اهل بیت انجام شده است و اکنون شاهد حضور اهل سنت در مراسم مذهبی تشیع از جمله مراسم ماه‌های محرم و صفر و اربعین هستیم.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر خاطرنشان کرد: اهل سنت عشق و ارادت بالایی به اهل بیت(ع) دارند ولی در گذشته شرایط و فضای لازم برای بیان این ارادت و عشق وجود نداشت که اکنون این فضا ایجاد شده است.

وی همدلی و همراهی شیعه و سنی در همه نقاط کشور را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: اکنون در سطح استان بوشهر شرایط مناسبی برای تحصیل اهل سنت در مدارس و حوزه‌های علمیه ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام احمدی بیان کرد: پیش از انقلاب هیچ حوزه علمیه‌ای برای اهل سنت در استان بوشهر وجود نداشت ولی اکنون با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته ۱۱ مدرسه علمیه در سطح استان بوشهر برای اهل سنت ایجاد شده است.

وی افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مساجد اهل سنت در استان بوشهر هفت یا هشت مسجد بود که اکنون ۱۳۴ مسجد اهل سنت در سطح استان بوشهر وجود دارد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر تاکید کرد: هرچند پس از انقلاب اسلامی شاهد توسعه چشمگیر زیرساخت‌ها و خدمات هستیم ولی جوشش اصلی انقلاب اسلامی تقویت وحدت شیعه و سنی بوده است که زمینه‌ساز تمدن بزرگ اسلامی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر