دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۳۲۱
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بارش‌های مطلوب در فصل پاییز و زمستان پیش‌بینی می‌شود امسال بیش‌از ۱۰۰ هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، محمدتقی منوچهری بیان کرد: کشت گندم آبی و دیم از اوایل آبان در 75هزار هکتار مزارع استان بوشهر آغاز شد و از 25 اسفند نیز کشاورزان اقدام به برداشت گندم از این مزارع می‌کنند.

وی با اشاره به بارش‌های مطلوب در پاییز و زمستان امسال افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت گندم به بیش از 100هزار تن برسد که نسبت به پارسال افزایش قابل توجهی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از آمادگی این سازمان و دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با ملخ‌های صحرایی خبرداد و اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی هجوم ملخ‌ها به سواحل استان تمام تمهیدات لازم برای مقابله با این آفت انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار هواپیمای سم‌پاش در دیلم تصریح کرد: علاوه بر سم‌پاش‌های خودرویی و دستی، در صورت بحرانی شدن وضعیت از هواپیمای سم‌پاش نیز استفاده می‌شود.

منوچهری آمادگی استان برای مقابله با هجوم ملخ‌ها را بالا عنوان و تاکید کرد: برای جلوگیری از تکثیر ملخ‌ها تمام کانون‌های تخم‌گذاری ملخ‌های صحرایی در استان سم‌پاشی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر