پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۴۱۴
پنجشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم صبح امروز، نهم اسفندماه، به صورت همزمان در ۷ حوزه امتحانی در استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و آزمون کتبی جزء ۳۰ طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ با حضور حجت الاسلام سید جلیل عظیمی، ناظر کشوری سازمان اوقاف و امورخیریه و مدیران امور قرآنی ادارات ارشاد و اوقاف بوشهر در هفت حوزه امتحانی استانی برگزار شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عصر پنجشنبه در حاشیه این آئین اظهار داشت: اداره ارشاد به عنوان مجری این آزمون و اداره اوقاف به عنوان ناظر این دوره آزمون بودند.

عبدالرضا عالی پور اضافه کرد: آزمون کتبی در شهرستان بوشهر با ۶۳۱ نفر شرکت کننده با همکاری موسسه قرآنی طاها و حضرت رقیه (س)، در شهرستان دشتستان و شهر وحدتیه با ۱۵۶ نفر شرکت کننده با همکاری موسسه قرآنی پیامبر اعظم (ص)، در شهرستان گناوه و دیلم با ۷۰ نفر شرکت کننده با همکاری موسسه قرآنی آیت الله بروجردی، در شهرستان تنگستان با ۱۲۲ نفر شرکت کننده با همکاری موسسه قرآنی حنان بندر دلوار برگزار شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با علام اینکه هزار و ۳۴۰ نفر آقا و خانم در آزمون کتبی شرکت کرده اند، ادامه داد: آزمون کتبی در شهرستان دشتی با ۱۱۰ نفر شرکت کننده با اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان دشتی، در شهرهای کنگان و دیر و آبدان با ۱۱۹ نفر شرکت کننده با اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کنگان و در شهرستان جم و عسلویه با ۱۳۲ نفر شرکت کننده با همکاری موسسه قرآنی مصباح الزهرا (س) شهر جم برگزار شد.

حجت الاسلام سید جلیل عظیمی نماینده نظارتی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در حوزه آزمونی سالن فجر دانشگاه علوم پزشکی شهر بوشهر اشاره کرد: برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در بیش از ۳۵۰ نقطه در سراسر کشور در بخش کتبی در دو نوبت در حال برگزاری است و این آزمون همزمان در ۱۲ شهرستان و هفت حوزه امتحانی استان بوشهر نیز برگزار شد.

نماینده نظارتی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در ادامه اظهار کرد: آمار ثبت کنندگان بر اساس گزارش اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر ۱۹۷ نفر آقا و ۴۲۸ نفر خانم در آزمون شفاهی آموزش و پرورش، ۲۲ نفر آقا و ۳۱ نفر خانم در آزمون شفاهی اوقاف، ۲۹ نفر آقا و ۳۹ نفر خانم در آزمون الکترونیکی، ۳۰ نفر آقا و ۶ نفر خانم در آزمون اصلاح و تربیت است.

علی اکبر مداح رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه استان بوشهر نیز در این آئین اعلام کرد: در این آزمون بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ نفر در سه گروه امتحانی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیکی در قالب ۲۰ رشته در بخش حفظ، معارف و مفاهیم و الکترونیکی و ویژه رده سنی خردسالان و بزرگسالان برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر یادآور شد: نتیجه این آزمون نیز ظرف ۴۸ ساعت آینده در سایت quranedu.ir قابل رؤیت خواهد بود و نفرات برتر آزمون معارفی مسابقات اوقاف به مرحله استانی راه پیدا کرده و افرادی که در آزمون طرح ۱۴۵۲ حائز نمره ۹۰ به بالا شوند، در قرعه‌کشی شرکت داده خواهند شد.

مداح گفت: آزمون شفاهی ویژه ثبت نام‌کنندگان در سامانه اوقاف و امورخیریه استان بوشهر از ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه در محل‌های تعیین شده در ۱۲ شهرستان برگزار می‌شود و همچنین آزمون شفاهی ویژه ثبت نام‌کنندگان دانش‌آموز در مسابقات آموزش و پرورش از ۱۸ تا ۲۳ اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر