يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۱۰۶
شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: نشاط اجتماعی با رفع مشکلات و رفع تورم و گرانی ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر بردخون با تبریک عید مبعث اظهار داشت: این عید فقط به مسلمانان تعلق ندارد بلکه عید بشریت  و
 هدایت بشر به صراط مستقیم الهی، دعوت به توحید و یکتاپرستی و اقامه قسط و عدل از ثمرات مبعث است.

امام جمعه بردخون افزود: مهم‌ترین حقوق ملت‌ها و انتظار از دولت‌ها اجرای عدالت در جامعه است که با تقسیم بیت‌المال، واگذاری پست‌ها و جلوگیری از  تبعیض صورت می‌گیردو امروز دنیا تشنه عدالت است و همه دنیا دوست دارند که بدانند چرا امکانات در اختیار جناح حاکم و اطرافیان آنان است و عده‌ای همه امکانات را در اختیار دارند و برخی در فقر و محرومیت هستند.

وی ابراز داشت: بزرگ‌ترین ظلم در حق یک ملت بی‌عدالتی و تبعیض است و عده‌ای از مسؤولان تصور می‌کنند که فقرا فقط افراد تحت‌پوشش نهادهای حمایتی هستند اما مردم بسیاری نیازمندند که به خاطر حفظ آبرو سکوت می کنند.
خطیب جمعه بردخون افزود: گفته شده مردم نگران میوه ایام عید نباشند اما مردم منطقه ما رنگ میوه ندیدند و هر روز مرغ و گوشت در تهران توزیع می‌شود، مگر همه کشور تهران است.

وی از عدم نظارت در کشور انتقاد کرد و گفت: یکی از مشکلات کشور عدم نظارت است که کشور دچار هرج و مرج شده است و نباید همه مسایل را به تحریم‌ها ربط داد که این به دلیل ضعف مدیریت و ناکارآمدی مسؤولان است.

رکنی‌حسینی اضافه کرد: باید پست‌های کلیدی در اختیار افرادی قرار گیرد که دلسوز جامعه و مردم باشند اما مسؤولانی که نمی‌دانند موجودی حسابشان چقدر است برای مردم دل نمی‌سوزانند.

امام جمعه بردخون تعلیم و تربیت را دستاورد بعثت دانست و گفت: سعادت و کمال انسان در پرتو تعلیم و تربیت است اما دانشگاه‌ها به تزکیه و پرورش توجهی نمی‌کنند و این خطر بزرگی برای آینده کشور است که برای تزکیه و پرورش و فرهنگ سرمایه‌گذاری نمی‌شود.

وی افزود: جوانان امروز که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند پست‌های مهم کشور را در آینده به دست می‌گیرند که امیدواریم تغییر و تحولی در مراکز آموش عالی ایجاد شود تا کشور در مسیر صحیح قرار گیرد.

خطیب جمعه بردخون با تبریک روز جمهوری اسلامی و تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: در آغاز سال شاهد سیل ویرانگر در کشور بودیم که به دلیل بارندگی‌های بی‌سابقه خسارت‌های جانی و مالی برای مردم ایجاد شد و حوادث تلخی که عید را در کام مردم تلخ کرد.

وی اظهار کرد: عواملی در ایجاد چنین حوادثی تقش دارد که با مدیریت بهتر می‌توان مانع این خسارت‌ها شد که امیدواریم در آینده شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

امام جمعه بردخون با اشاره به شعار سال گفت: مهم‌ترین انتظار از دولت و مسؤولان رونق اقتصادی و ایجاد آرامش و ثبات در عرصه اقتصادی است.

وی اضافه کرد: وقتی در داخل مشکل داریم نباید کالاهای کمیاب را صادر کرد و با وجودی که کشور ما دارای منابع فراوانی است نباید به بهانه تحریم‌ها مردم در فشار باشند.

خطیب جمعه بردخون با بیان اینکه شرایط امروز سخت‌تر از دوران جنگ نیست، گفت: اگر امروز مدیریت صحیح صورت گیرد پیروزی از آن مردم ایران است اما متأسفانه مسؤولان به انتظار برجام نشستند که نتیجه‌ای نداشت و اعتماد به آمریکا و اروپا اشتباه است زیرا دشمن هیچ‌گاه مشکل ما را حل نمی‌کند.

رکنی‌حسینی ادامه داد: امروز با دو جنگ اقتصادی و فرهنگی مواجه هستیم که جنگ فرهنگی فراموش شده و به فکر دین مردم نیستند و دین و ایمان مردم فراموش شده است که نباید فرهنگ را فراموش کنیم اما دشمن می‌خواهد این موضوع فراموش شود.

وی افزود: مسؤولان در جنگ اقتصادی و فرهنگی صحیح عمل نکردند، برای جنگ فرهنگی چقدر اعتبار نهادند، برای سال ۹۸ چه برنامه‌ای دارند.

امام جمعه بردخون بیان داشت: امسال به شهرداران و شوراهای اسلامی بخشنامه کردند که باید برنامه‌های نشاط اجتماعی برگزار کنند، کدام نشاط و شادی؟

 وی افزود: به مدیران استان می‌گوییم اگر می‌خواهید مردم به نشاط برسند مشکلات و گرانی و تورم و فقر و محرومیت حل شود، با ارگ و رقص و پایکوبی نشاط ایجاد نمی‌شود و این راه اشتباه است.

رکنی‌حسینی ابراز داشت: در مسیری می‌روید که خواست دشمن است و این راه مبارزه با جنگ فرهنگی نیست زبرا این کارها خود جنگ فرهنگی است، اگر می‌خواهید مردم نشاط و آرامش داشته باشند مشکل گرانی را حل کنید تا نشاط و رفاه و شادی ایجاد شود.

وی افزود: برای کارهای فرهنگی و مذهبی واقعی چه اقدامی شده، در بردخون یک برنامه برگزار شده و معتقدند که مردم شارژ نشده‌اند و باید چند بار دیگر اجرا شود.

خطیب جمعه بردخون گفت: مشکلات و ضعف امکانات حل شود زیرا دست‌هایی در کار است تا مردم را از دین و مذهب و مقدسات دور کند.

وی ادامه داد: مردم و روحانیت با شادی مخالف نیستند اما با ابتذال و کارهای ضدفرهنگی مخالف هستند زبرا نشاط از طریق بازی‌های مسخره و رقص و پایکوبی حاصل نمی‌شود و آنکه نان شب ندارد با ارگ سیر نمی‌شود.

رکنی‌حسینی با تسلیت درگذشت مادر شهیده فاطمه قایدی خاطرنشان کرد: بیاییم درست فکر و مدیریت کنیم و بیت‌المال را صرف کارهای بیهوده نکنیم زیرا مردم در تأمین نیازهای خود عاجزند و ما به فکر ایجاد نشاط کاذب در جامعه هستیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر