شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۲۳۳
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

فکرشهر:  مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به انجام اقدامات بهداشتی و نظارتی گفت: شرایط امنیت زیستی مناسبی در مزارع پرورش میگوی استان بوشهر فراهم است.

به گزارش فکرشهر از مهر، مرتضی بحرانی عصر یکشنبه در نشست با مسئولان شهرستان تنگستان اظهار داشت: در راستای تأمین بهداشت و امنیت زیستی در پرورش آبزیان تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته است.

وی به ظرفیت‌های بسیار بالای تولید و پرورش آبزیان خصوصاً میگوی پرورشی در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله تنگستان اشاره کرد و ادامه داد: نظارت بهداشتی مستمر توسط کارشناسان دامپزشکی استان بوشهر انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: پایش دقیق، منظم و ردیابی بیماری‌ها از سوی دامپزشکی، ارتقای سطح دانش و آگاهی پرورش دهندگان و رعایت مسائل امنیتی و قرنطینه‌ای از سوی آنها شرایط مناسبی برای مقابله با هر گونه بیماری و حتی کنترل آن را فراهم آورده است.

فرماندار تنگستان نیز در این نشست اظهار داشت: تنگستان با ۹۰ کیلومتر طول ساحلی که دارد، در حوزه سرمایه گزاری ماهی و میگو بسیار فعال است.

عبدالحسن رفیعی پور بیان داشت: شهرستان تنگستان در تولید پست لارو میگو دارای ظرفیت بسیار خوبی است و رتبه اول استان در تولید پست لارو را دارا بوده و این حوزه زمینه اشتغال تعداد زیادی را فراهم کرده است.

فرماندار تنگستان با اشاره به حساسیت پرورش و تولید میگو و در راستای تولید آبزیان سالم و مرغوب افزود: نیاز است که شرایط امنیت زیستی در مزارع پرورش میگو فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر