يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۲۰۹
پنجشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: استاندار بوشهر از توسعه طرح‌های پرورش آرتمیا در بوشهر خبر داد و گفت: دانشگاه‌های استان بوشهر در مسیر مهارت‌افزایی و کارآفرینی حرکت کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر پنجشنبه در نشست با مسئولان دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته سند دانش‌بنیان استان بوشهر به عنوان گامی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تدوین شده است.

وی از تصویب این سند بعد از ماه مبارک رمضان با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و بیان کرد: اتصال مراکز آموزش عالی به مراکز صنعتی از جمله برنامه‌های مهم این سند است.

استاندار بوشهر از ایجاد ۱۷۰ هکتار اراضی کشاورزی گلخانه‌ای دانش‌بنیان در استان بوشهر طی یک سال و نیم گذشته خبر داد و اضافه کرد: شاهد شتاب گسترده‌ای در توسعه زیرساخت‌های کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به جذب ۶۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان بوشهر به بازار کار، ادامه داد: فرهنگ کارآفرینی و اشتغال‌زایی در بین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه ترویج شده است.

گراوند با بیان اینکه ظرفیت جامعه دانشگاهی استان بوشهر به عنوان یک اتاق فکر باید مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: در صورتی که از این ظرفیت به خوبی استفاده شود می‌توانیم با سرعت بیشتری به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم.

تربیت تکنسین ماهر

وی به تعداد بالای فارغ‌التحصلان بیکار در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: برای رفع نیازهای بازار کار باید به سمت تربیت تکنیسین‌های ماهر حرکت شود تا بعد از فراغت از تحصیل مشکل اشتغال نداشته باشند.

استاندار بوشهر با اشاره به نگاه مطلوبی که در دانشگاه‌های استان به بخش کارآفرینی وجود دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات نظام اداری را بخشی نگری است در دانشگاه‌ها هم این بخشی نگری مشهود است.

وی از اجرای طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل طرح پوست و ضایعات میگو به محصولی بالاتر از میگو خبر داد و افزود: در دانشگاه خلیج فارس نیز طرح پرورش آرتمیا با چهار میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر