دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۰۲۰
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۸

فکرشهر: امام جمعه بردخون با تاکید بر اینکه مسئولان ساده‌زیست باشند، گفت: بیشتر جلسات و همایش‌ها صوری و نمایشی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بردخون با بیان اینکه مرز بین تخریب و انتقاد سازنده چیست، اظهار داشت: نباید تذکر دادن را به معنای تخریب و سیاه‌نمایی بدانیم، زیرا برخی افراد، مطالبی را که در راستای منافع آنان نباشد برچسب تخریب می‌زنند.

امام جمعه بردخون افزود: امربه معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده زیرا عده‌ای از این فرایض برداشت منفی دارند و مسئولان از گفتن اشتباهات ناراحت می‌شوند و به دنبال توجیه آن هستند که امروزه توجیه کردن‌های غلط مشکل جامعه ما است.

وی اضافه کرد: پذیرش اشتباه شجاعت می‌خواهد و همه باید شجاعانه اشتباه خود را بپذیریم و نقدها، انتقادات، پیشنهادات و اشتباهات را پذیرا باشیم تا کشور گلستان شود.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به موضوع همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان گفت: با شعار نمی‌توان جایگاه همدیگر را درک کرد و یکی از موانع همدلی و هم‌زبانی عدم رعایت انصاف، رانت‌خواری و امتیاز قائل شدن برای خود و اطرافیان است.

امام جمعه بردخون ادامه داد: دولت‌ها باید خود را مدیون و بدهکار ملت و مردم را طلبکار خود بدانند و مقام معظم رهبری بارها در زمینه مبارزه با فساد و رانت‌خواری تأکید کرده‌اند، پس نباید افرادی از امتیازات ویژه برخوردار باشند.

وی تغییر ارزش‌های حاکم و کم رنگ شدن ارزش‌ها نزد دولت و ملت را دلیلی بر ضعف همدلی و همزبانی مردم و مسئولان دانست و افزود: روز به روز ارزش‌ها کم رنگ و ضدارزش‌ها پررنگ و جایگزین ارزش‌ها می‌شود که دولت و ملت باید همه توان خود را به کار گیرند تا ارزش‌ها در بین مردم پررنگ شود.

رکنی حسینی با یادآوری پوشش افراد در جامعه تصریح کرد: متأسفانه نظاره‌گر پوشش نامناسب در جامعه هستیم و هیچکس به خود اجازه امر به معروف و نهی از منگر نمی‌دهد زیرا عده‌ای حجاب را امر شخصی می‌دانند که این خطر بزرگی است که جامعه را تهدید می‌کند.

مسئولان ساده‌زیست باشند

امام جمعه بردخون با انتقاد از فاصله‌های طبقاتی و تجمل‌گرایی در بین مردم و مسئولان گفت: حاکمان باید مردمی باشند اما متأسفانه اینگونه نیست و برای برگزاری یک همایش یا جلسه میلیون‌ها تومان هزینه می‌شود و هیچ نتیجه و خروجی ندارد زیرا بیشتر جلسات و همایش‌ها صوری و نمایشی است و بدون نتیجه و از جیب مردم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر مسئولان ساده‌زیست باشند و مشکلات جامعه را درک کنند جامعه وضعیت دیگری پیدا می‌کند، برای دولتمردان نباید افتخار باشد که ماشین‌های آن‌چنانی سوار شوند بلکه باید ساده زندگی کنند تا درد محرومان را درک کنند و با مردم فاصله نداشته باشند تا همدلی و همزبانی ایجاد شود.

خطیب جمعه بردخون با اشاره به اینکه اگر دولت مردم را درک کند مردم هم حامی دولت می‌شوند، بیان داشت: کارگری که چندین ماه حقوق نگرفته دردش را به که بگوید، چه کسی پاسخگوی این افراد است.

امام جمعه بردخون گفت: کالاهای ضروری مردم در انحصار عده‌ای خاص است پس باید با مفسدان اقتصادی با قاطعیت تمام مبارزه شود زیرا عده‌ای در داخل می‌کوشند با گرانی‌ها و اخلال در زندگی مردم بین دولت و ملت فاصله بیندازند.

رکنی حسینی در ادامه اظهار کرد: برخی خودرو را حریم شخصی می‌دانند و حتی عده‌ای سگ در بغل رانندگی می‌کنند که اگر می‌خواهید چنین کارهایی کنید به آمریکا بروید زیرا اینجا کشور شهیدان است و باید از برخورد نیروی انتظامی با زنان بدحجاب راننده تقدیر کرد.

وی سرنگونی پهباد آمریکایی را ستود و افزود: آمریکا فکر کرده ایران مانند ۴۰ سال قبل است اما ایران اسلامی ۸ سال با دست خالی مقابل دشمنان ایستاد و یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداد و امروز که مجهز به بهترین سلاح‌ها هستیم اجازه تجاوز به دشمن نمی‌دهیم.

لزوم نظارت بر قیمت‌ها

امام جمعه بردخون موضوع گرانی را یادآور شد و اضافه کرد: هر روز اجناس و کالاها گران‌تر می‌شود، مردم با این تورم و گرانی چگونه زندگی کنند، مسئولان خودشان امتحان کنند با حقوق یک میلیون و پانصد هزار تومان چگونه باید زندگی کرد، در صورتی که یک کارگر چند ماه را با این حقوق حداقل سپری می‌کند.

وی خواستار نظارت بر قیمت‌ها شد و گفت: با مفسدان اقتصادی برخورد کنید، هر روز آرزو داریم که مسئولان در شبکه ملی حاضر شوند و پاسخگوی مشکلات و خواسته‌های مردم باشند.

خطیب جمعه بردخون به آثار گرانی اشاره کرد و افزود: در زمان گرانی سرقت‌ها نیز بیشتر می‌شود، برخی میلیاردها تومان سرقت می‌کنند و عده‌ای چند متر کابل تلفن می‌دزدند، چرا که به دنبال گرانی اعتیاد و سرقت است.

امام جمعه بردخون اضافه کرد: از دو هفته پیش کابل‌های تلفن روستای وحدت آباد و نیمی از روستای مغدان را سرقت کرده‌اند که با پیگیری مردم، مسئولان گفته‌اند کابل نداریم پس نیاز است نیروی انتظامی تلاش کند و مانع سرقت شود و مسئولان شهرستان و استان نیز کابل تلفن را جایگزین کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر