پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: زارع بر توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و ارجاع پرونده ها با موضوع طلاق برای حل اختلافات زوجین به مراکز مشاوره تاکید کرد...
کد خبر: ۵۸۹۶
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: رسالت شورای فرهنگ عمومی رصد کردن معضلات فرهنگی خاص منطقه ای و یافتن راه حلی برای برطرف کردن آن ها است.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام حسن مصلح روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان افزود: همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی طرح علمی و اجتماعی را برای کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی ارائه دهند.

وی با اشاره به طلاق به عنوان یکی از مشکلات مهم و اساسی امروز جامعه اضافه کرد: فضای مجازی، شبکه های ماهواره ای و اعتیاد از مهم ترین عوامل موثر در موضوع طلاق در جامعه است.

امام جمعه برازجان ادامه داد: ترویج مهارت های زندگی پیش از تشکیل خانواده، مشاوره های پیش از ازدواج و ترویج این امور در مقاطع دبیرستان و دانشگاه باعث کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی خواهد شد.

مصلح، آموزش روابط زوجین با یکدیگر و مهارت های زندگی را به عنوان یک اصل و نیاز اساسی و ضروری خواند.

امام جمعه برازجان با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س) بر ترویج فرهنگ ازدوج آسان در جامعه تاکید کرد.

فرماندار دشتستان نیز با تاکید بر اجرایی کردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: یکی از حوزه های مهم که در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد، دانشگاه ها و مراکز آموزشی است.

ارسلان زارع اضافه کرد: دانشگاه ها می توانند با برگزاری همایش هایی با موضوعات کاهش آسیب های اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی بسیاری از معضلات در جامعه را به حداقل برسانند.

وی گفت: آموزش و پرورش با همکاری بهزیستی شهرستان نسبت به برگزاری همایش های بیشتری در زمینه موضوع طلاق و مهارت آموزی زندگی در مدارس بویژه مدارس دخترانه اهتمام ورزند.

به نوشته ی ایرنا، زارع بر توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و ارجاع پرونده ها با موضوع طلاق برای حل اختلافات زوجین به مراکز مشاوره تاکید کرد.

وی بیان کرد: طرح هایی با موضوعات کاهش آسیب های اجتماعی از سوی دستگاه های اجرایی ارائه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر