يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۶۲۱
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

فکرشهر:  فرماندار شهرستان تنگستان گفت: مراسم و برنامه‌های محرم در تنگستان با محوریت مردم برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالحسن رفیعی  پور عصر دوشنبه در نشست با هیئت‌های مذهبی تنگستان اظهارداشت: امروز هرچه داریم به برکت خون شهداست. شهدا و خانواده معزز شهدا نماد صلابت، استواری‌اند و وظیفه همه ماست درراستای اهداف و آرمانهای والای امام (ره) و شهدا گام برداریم.

وی یاد آورشد: فلسفه قیام عاشورا، فلسفه مبارزه با بدی‌ها، امر به معروف و نهی از منکر و احیاء دین مقدس اسلام است و برگزاری برنامه های ایام  محرم تبیین فلسفه قیام عاشورا است.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: باید روحانیون، سخنرانان و مداحان و کسانی که دست اندر کار برنامه‌های محرم هستند بخصوص سخنرانان بیشتر برنامه هایشان بحث تبیین و فلسفه قیام عاشورا از حرکت امام حسین (ع) از مکه که حج خود را ناتمام گذاشت و با اعضای خانواده به سوی کربلا حرکت کرد تا قیام عاشورا و اسارت خاندانش باشد.

این مقام عالی دولت در تنگستان بیان کرد: امروز دشمنان اسلام بخصوص دشمنان شیعه تمام هم و غم آنها به انحراف کشیدن بحث قیام و فلسفه عاشوراست و از زمانی که فضای مجازی آمده خیلی از افراد آلت دست دشمن در بحث به  انحراف کشیدن نسل جوان و ایجاد فرقه ها  و آئین های انحرافی هستند.

وی با اشاره به اینکه باید بروز برخی از مشکلات و انحراف در برگزاری مراسم محرم  آسیب شناسی شود و برای حضور نسل جوان جذابیت ایجاد کرد.

رفیعی پور افزود: یکی از راه های حل این مشکل ایجاد جذابیت با حضور روحانیون جوان است که می توانند با زبان خودشان، جوانان  را به سمت مساجد و حسینیه بکشاند.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه نیاز است در برگزاری مراسم ایام سوگواری دهه محرم برنامه‌ریزی لازم توسط تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مذهبی صورت گیرد، بیان داشت: در بحث حوزه ترافیک شهری نیاز است حسینیه‌ها و تکایا راس ساعت ۱۲ شب برنامه عزاداری را تعطیل کنند که موجب سلب آسایش همسایه ها نشود.

این مقام عالی دولت در تنگستان با اشاره  به اینکه هفته دولت باید دستاورده های دولت و نظام  به مردم انعکاس داده شود  خاطرنشان کرد: در هفته دولت سال جاری ۵۹ پروژه عمرانی با اعتباری  بالغ بر دو هزار و ۶۱ میلیارد ریال افتتاح یا کنگ زنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی  از دغدغه های مردم شهرستان ساماندهی سه راه گادوی است که با تلاشهایی که صورت گرفت  عملیات اجرایی  با حضور استاندار محترم بوشهر  با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

رفیعی پور بیان کرد: در سال جاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در بحث آسفالت کوچه  و معابر در روستاهای شهرستان هزینه شده است.

فرماندار تنگستان ادامه داد: در هفته دولت سال جاری در زمینه افتتاحی و کلنگ  زنی اقدامات خوبی در شهرستان از جمله برق رسانی  به چاه های کشاورزی، ساماندهی اسکله های تجاری و صیادی، شیلات، راه مواصلاتی خائیز، بهداشت و آموزش، مرکز جامع سلامت پهلوانکشی صورت گرفته است.

این مقام عالی دولت در تنگستان یاد آورشد: در بحث سد خائیز که یکی از دغدغه های چندین ساله مردم است پروژه با پیشرفت فیزیکی خوبی که دارد امسال نیز قول آب گیری آن دادند اما انتظار می رود سال آینده  به طور کامل آب گیری شود.

وی بیان کرد: در بحث کمک به حسینیه ها و مساجد باید از ظرفیت مردمی استفاده شود سعی گردد  برنامه های هیئت‌ها مردمی باشد و ما هم بر اساس اعتبارات تعیین شده برای کمک به حوزه مساجد و حسینیه ها و بر اساس درخواست کمک متولیان و نیاز سنجی انجام خواهیم داد.

رفیعی پور خاطرنشان کرد: در بحث کمک به هیئت‌ها و مساجد در شهرستان نیاز است شوراهای اسلامی و دهیاران همکاری  لازم داشته باشند.

فرماندار تنگستان بیان کرد: در خصوص اقلام ضروری از جمله گوشت و مرغ برای هیئت‌های مذهبی درماه محرم تاکید خواهیم کرد اداره صنعت معدن و تجارت همکاری کند.

رفیعی پور در خصوص حضور هیئت‌های مذهبی در خیابان های شهر برای مراسم سوگواری محرم از هیئت‌های شهرستان خواست قبل از هرگونه اقدامی برای برقراری نظم و امنیت بیشتر با سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان هماهنگی لازم صورت گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر