پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۷۱۶
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱

فکرشهر: سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شش هزار و ۳۵۳ سوادآموز در دوره ها و برنامه های مختلف استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

به گزارش فکرشهر از مهر، عباس امید ظهر چهارشنبه در نشست کمیته اجرایی طرح نماز کلید بهشت از برگزاری سه کلاس آموزشی برای آموزش دهندگان طرح نماز کلید بهشت خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این کلاس ها برای آموزش دهندگان کیفیت بخشی طرح حاضر است.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: بیشتر آموزش دهنده ها سال های گذشته دوره لازم را در کلاس آموزشی برای آموزش دهندگان طرح نماز کلید بهشت گذرانده اند و امسال نیز ۱۴۰ نفر از آموزش دهنده های این طرح در کلاس شرکت می کنند.

 وی با بیان اینکه حدود ۹۷ درصد سوادآموزان حاضر در این طرح از بانوان استان هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدرسان اعزامی از قم بیشتر مرد هستند باید ساعت آموزشی به یکی از زنان آموزش دهنده اختصاص داده شود تا آموزش عملی احکام و متقضیات نماز را به سوادآموزان یاد دهد.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: طرح نماز کلید بهشت در سه قطب استان به مرکزیت شهرستان های گناوه، تنگستان و کنگان اجرایی خواهد شد.

امید اظهار داشت: امام خمینی (ره) از مسئولان سواد آموزی خواسته است که علاوه بر آموزش سواد، جهت دهی را نیز به افراد واجد شرایط سوادآموزی ترسیم کنند تا هم برای خدا بخوانند و هم برای خدا بنویسند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه سیاست سوادآموزی، آموزش فرهنگ معنوی است و از بدو تاسیس تاکنون بحث نماز با سوادآموزی عجین بوده است، گفت: از سه سال پیش تاکنون بحث نماز موقعیت ویژه ای را در حوزه سواد آموزی داشته است.

وی تصریح کرد: سال اول طرح نماز کلید بهشت به صورت آزمایشی فقط در منطقه آموزشی کاکی اجرا شد و همه سوادآموزان این منطقه آموزش های لازم را گذراندند و با وجود اینکه اجرای این طرح برای اولین سال بود که اجرا می شد اما طبق ارزیابی انجام گرفته با استقبال خوبی همراه بوده است.

امید ادامه داد: دومین سال تجربه این طرح در ۴ شهرستان بوشهر، دشتستان به مرکزیت دشتستان و جم و دیر به مرکزیت دیر برگزار شد که نتایج و تاثیرات خوبی در بر داشته است.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر از همکاری ستاد اقامه نماز استان قدردانی کرد و یادآور شد: ستاد اقامه نماز استان همکاری های نظیر هماهنگی برای مدرس وصدور کارنامه ها در این طرح به عهده داشته است که به نحو احسن اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز این طرح به همه کلاس های فعال حوزه سوادآموزی شهرستان ها و مناطق استان تعمیم داده می شود، افزود: ۶ هزار و ۳۵۳ سوادآموز در دوره ها و برنامه های مختلف استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت که پنج هزار و۱۷۳ نفر آن در دوره های سواد آموزی و یک هزار و  ۱۸۰ در دوره های مکمل سوادآموزی تحت پوشش خواهند بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر