پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۹۵۹
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲

فکرشهر:  امام جمعه دیلم گفت: مسئولان باید نسبت به اجرای این فریضه انسان ساز در جامعه احساس مسئولیت بیشتری کرده و جدی تر عمل کنند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دیلم ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم گفت: اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر نیازمند گفتمان قوی و پیوست‌های مؤثر در لایه‌های مختلف جامعه است.

وی افزود: مسئولان باید نسبت به اجرای این فریضه انسان ساز در جامعه احساس مسئولیت بیشتری کرده و جدی تر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه ماه محرم ظرفیتی بسیار مناسب برای آموزش و برگزاری نشست‌های مختلف در زمینه احیا امر به معروف و نهی از منکر است بیان کرد: از افراد شاخص و با تجربه در راستای نهادینه کردن این فریضه مهم باید استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگی عمومی دیلم اظهار داشت: هرچیزی که امروزه به تقویت و پشتوانه نظام ما کمک می‌کند همان معروف است و هر آن چیزی که باعث از بین رفتن و فروپاشی پایه‌های این نظام شود غیر معروف می‌باشد که این وظیفه همگانی مسئولین است که برای استفاده از تمام توان مبلغین نسبت به اقامه این فریضه مهم دینی قدم برداریم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) شهرستان دیلم ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فریضه‌های اصلی دین است.

سرهنگ اسلام مرادی افزود: امام حسین (ع) به منظور حفظ و احیا اسلام، با جهاد و شهادتی غم انگیز صفحه‌ای درخشان و فراموش نشدنی در تاریخ اسلام از خود به یادگار گذاشت و یکی از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی فلسفه قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه الهی با آغاز انقلاب اسلامی صورت گرفته است و اگر این دو فریضه در جامعه همگانی شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری دیلم نیز ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم با اشاره به فرمایشات امام (ره) که فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است گفت: محرم و صفر فرصتی مهم برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

محمد باقر گله گیر خواستار هماهنگی و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها در جهت اجرای برنامه‌های مختلف ایام محرم و صفر در شهرستان شد و افزود: سعی کنیم برای اینکه از این دو ماه بهترین فرصت را ببریم با توجه به حضور علما و اساتید و روحانیون در شهرستان با کمک یکدیگر در راستای ترویج این امر مهم و فریضه دینی خالصانه قدم برداریم

وی در ادامه محرم و صفر را فرصتی برای جهاد اکبر و مبارزه با نفس خواند و افزود: امروزه تکایا و هیأت‌های مذهبی بهترین فرصت و مکتب برای ترویج این امر مهم در جامعه به شمار می‌رود و می‌توان با برنامه‌های هدفدار و مطلوب برای نهادینه کردن آن در جامعه تلاش بیشتری انجام داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر