دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل نظام‌های بهره‌برداری و حفاظت آب و آبفا:
کد خبر: ۶۱۵۱۸
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

فکرشهر: مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، استفاده از منابع آب نامتعارف اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، شاهپور رجایی صبح پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر از نظر منابع آب زیرزمینی وضعیت خوبی ندارد و وضعیت نگران‌کننده است.

وی با بیان اینکه بخشی از آب استان باید از طریق آب‌های نامتعارف تامین شود اضافه کرد: کاهش وابستگی استان بوشهر به استان‌های همجوار برای تامین آب یکی از اهداف مهم بود که در این راستا تلاش شد تاسیسات آبشیرین‌کن توسعه یابد.

مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را ظرفیت‌های مردمی دانست و افزود: نیروی انسانی توانمند از اهمیت بالایی برخوردار است ولی به خوبی از این ظرفیت استفاده نشده است.

رجایی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی درآمدهای آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: در شرایط کاهش بارندگی و آبدهی رودخانه‌ها تلاش کردیم که شرایط پایدار را حفظ کنیم و برای آینده بهبود ببخشیم.

مدیرکل دفتر نظام های بهره برداری و حفاظت آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه استفاده از آب نامتعارف یکی از برنامه‌های مهم است افزود: در سطح کشور راهکار دیگری جز انتقال صنایع نداریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر