دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۶۹۶
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر گفت: اقدامات پیشگیرانه در مناطق مستعد سیلاب در شمال استان بوشهر انجام شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی محمدی ظهر شنبه در بازدید از پروژه‌های کنترل سیلاب شمال استان بوشهر اظهار داشت: با بررسی مسیل ها و رودخانه های چهارروستایی و رودشور، دو دستگاه بیل مکانیکی و بولدوزر با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان به محل اعزام و در حال ساماندهی رودخانه برای عبور روان و بهتر سیلاب هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با اشاره به کنترل حریم و بستر در محدوده دره گپ گناوه گفت: با بررسی محدوده این رودخانه، نقاط حادثه خیز شناسایی و تقویت و استحکام بخشی دایک در برخی نقاط در دستورکار قرار گرفت.

محمدی در بازدید از بند محور ۱۴ شبانکاره اظهار داشت: یکی از مناطق مستعد سیلاب شمال استان، منطقه شبانکاره است که مطالعات جامعی بر روی مسیل ها و آبراهه های آن صورت پذیرفته است.

وی افزود: با تکمیل مطالعات در این محدوده، ضرورت ساخت ۱۸ سازه مشخص گردید و تا کنون یک بند (محور ۱۲) تکمیل شده و دو بند دیگر (محورهای ۱۰ و ۱۴) در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر تصریح کرد: سیلاب جاری شده از این آبراهه ها باعث وارد شدن خسارت به شبکه آبیاری و زهکشی شبانکاره، اراضی کشاورزی منطقه، تاسیسات زیربنایی مثل خطوط برق و جاده ها می شود و باعث آبگرفتگی جاده برازجان-گناوه می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: با تکمیل سازه های مذکور، علاوه کنترل سیلاب و کاهش خسارات آن، از آب ذخیره شده می توان جهت تغذیه سفره های زیرزمینی و مصارف کشاورزی استفاده نمود.

وی افزودک در شهریورماه سال جاری و مصادف با هفته دولت، عملیات اجرایی بند محور ۱۰ آغاز شد و هم اکنون این بند بتنی دارای پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد است. بند محور ۱۴ نیز از نوع سنگ و سیمان و دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد است و بند محور ۱۲ در شهریور ماه سال جاری به بهره برداری رسیده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر