پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۱۸۶
سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۸

فکرشهر: مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: منعی برای بازنگری برنامه‎های درسی دانشگاه‌ها وجود نداشته چراکه برخی از آنها برای تغییر برنامه‌های درسی یا سرفصل‌ها طرح‌هایی ارائه دادند که مورد تصویب هم قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدرضا آهنچیان روز سه‌شنبه در نشست  "برنامه ریزی آموزشی" دانشگاه خلیج فارس افزود: منظور از بازنگری برنامه های درسی اصلاح، تکمیل و بازنویسی برنامه بر اساس ارزشیابی ها، تغییر نیازها و داده های نو، تغییر روش‌ها، محتوا و الزام‌های قانونی، تغییر مسیر، ضرورت زمان و مکان و نگرش نو به دانش، مهارت و یادگیری است.

وی بیان کرد: سایر دانشگاه‌ها در صورت ضرورت می‌توانند بدون نیاز به طرح مجدد از این برنامه‌های تصویب شده باتوجه به نیاز هر رشته استفاده کنند.

آهنچیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دانشگاه خلیج فارس در سطح وزارت علوم مانند نام زیبای آن، به عنوان یک دانشگاه خوش نام و پیشرو شناخته می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی گفت: پیشنهاد می‌شود رئوسای دانشگاه های منطقه هفت طی نشست‌هایی در کنار یکدیگر قرار گیرند و نظرات و پیشنهادهای آموزشی خود را به اشتراک گذاشته و مشکلات را در کارگروه‌های تخصصی بررسی و به وزارت منعکس کنند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: این دانشگاه  در حال حاضر دارای هشت دانشکده است که ۶ دانشکده در شهر بوشهر و دانشکده مهندسی در شهر جم و در نزدیکی تأسیسات عظیم نفت و گاز منطقه ویژه پارس جنوبی و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی نیز در شهر برازجان واقع شده است.

عبدالمجید مصلح افزود: در سال ۱۳۹۴ با نهایی کردن سند راهبردی دانشگاه خلیج فارس سه جهت گیری دانشگاه کارآفرین، ارتقا جایگاه علمی دانشگاه و بین المللی سازی  را با محوریت کارآفرینی در افق دید این دانشگاه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا اقدام به ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه خلیج فارس شده تا این مرکز با مهارت آموزی و ایجاد بستر کارآفرینی به دانشجویان کمک کند تا ایده‌های خود را به مرحله تجاری سازی رسانده و کسب و کار خویش را راه اندازی کنند.

مصلح عنوان کرد: هماکنون ۹ شرکت فناور در دانشگاه فعال است که تعداد چهار  شرکت دانش بنیان است.

وی ادامه داد: ۳۰ هسته علمی پژوهشی فناوری هیات علمی  و ۲۱  هسته فناور هم مشغول به فعالیت هستند که به تدریج تیم های نوآور و شرکت های دانش بنیان وارد بازار می شوند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس با اشاره به ضرورت بازنگری در سرفصل ها، دوره‌ها و منابع درسی گفت: لازم است با توجه به نیاز جامعه، بازار و با در نظر گرفتن مزیت‌های استان و نیازمندی‌های روز در هر کجا نیاز باشد با استفاده از ظرفیت های قانونی نسبت به بازنگری در سر فصل ها، دوره ها و منابع درسی اقدام‌هایی انجام شود.

مصلح یادآورشد: ایجاد دانشکده کسب و کار، مرکز توسعه فناوری و مدرسه کسب و کار با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر از جمله مواردی است که در راستای تقویت جهت گیری کارآفرینی دانشگاه خلیج فارس در حال پیگیری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر