جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: نمی دانیم چرا برخی مسئولان و خبرگزاری ها سقوط هواپیمای آنتونف140 را اینقدر بزرگ کرده اند؟! مگر نشنیده اید که از قدیم گفته اند: "پرواز را به خاطر بسپار، هواپیما سقوط کردنی است!"به گزارش فکرشهر، شفاف‌نیوز در ادامه طنز خود می‌نویسد: در همین زمینه تحلیل کارشناسان ستون طنز شفاف نیوز، در خصوص سقوط این هواپیما و در راستای تشویش اذهان عمومی، به این شرح اعلام می شود:تا می پرد بایستی آنرا بپرانیم!
کد خبر: ۶۳۶۳
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۳

فکرشهر: نمی دانیم چرا برخی مسئولان و خبرگزاری ها سقوط هواپیمای آنتونف140 را اینقدر بزرگ کرده اند؟! مگر نشنیده اید که از قدیم گفته اند: "پرواز را به خاطر بسپار، هواپیما سقوط کردنی است!"

به گزارش فکرشهر، شفاف‌نیوز در ادامه طنز خود می‌نویسد: در همین زمینه تحلیل کارشناسان ستون طنز شفاف نیوز، در خصوص سقوط این هواپیما و در راستای تشویش اذهان عمومی، به این شرح اعلام می شود:

تا می پرد بایستی آنرا بپرانیم!

بالاخره لیوان را برای شکستن ساخته اند، پراید را برای چپ کردن و هواپیما را هم برای سقوط کردن! ... همه ما روزی بازنشسته می شویم و بازنشسته شدن هواپیماها هم به این طریق است: "اینقدر پرواز می کنند تا بالاخره سقوط کنند"؛ شانس داشته باشند قبل از سقوط چندباری اورهال می شوند!

هواپیما، پیکان و رنو نیست که کهنه شد آن را اره کنیم، تا می پرد بایستی آنرا بپرانیم!

جای جعبه سیاه تو هواپیماست؟!

* اصلا نمی دانیم جعبه سیاه را برای چه در هواپیما می گذارند؟! خب وقتی این جعبه اینقدر مهم است آن را در جعبه امانات بانک یا گاوصندوق مدیرعامل ها بگذارید! چرا آن را در هواپیماها می گذارید که بعد از سقوط دنبالش بگردید ... راستی توی جعبه سیاه چی هست که اینقدر برایتان مهم است؟!

اینهمه شغل بود، آخه چرا خلبانی؟!

* اینهمه هزینه برای چیست؟! برای بالا بردن رشد اقتصادی و کارآفرینی؟! خب سقوط هواپیما که بررسی و کارشناسی و اینطور چیزها نمی خواهد! خلبان مقصر است دیگر، حتی اگر خلافش ثابت شود! کلا او مقصر است که خلبان شده، اینهمه شغل بود، آخه چرا خلبانی؟!

انصاف هم خوب چیزی است!

* می‌گویند یکی از دلایل از کار افتادن موتور گرمای هوا بوده؛ خب سازمان هواپیمایی از کجا می دانسته هوا گرم می شود! هوا که حساب و کتاب ندارد. بعدش هم مسئولان داخل اتاق هایشان کولر گازی دارند، بندگان خدا از کجا باید متوجه می شدند آن بیرون هوا گرم است؛ انصاف هم خوب چیزی است!

بعدش هم؛ همانطور که وقتی هوا خوب است برخی شهروندان اقدام به تماس با این سازمان کرده و از آنها بابت این هوای خوب تشکر می کنند، بدیهی است که دمای بیش از 38درجه که منجر به از کار افتادن موتور شده هم تقصیر این سازمان می باشد!

مقصر بودن شرکت آب و فاضلاب

* یکی از دلایل دیگری که منجر به سقوط هواپیما شده است، ارتفاع فرودگاه مهرآباد از سطح دریا است. بدیهی است این وظیفه سازمان آب بوده است که با رهاسازی فاضلاب های شهر در دریا، سطح این آب را بالا می برده تا مشکلی برای هواپیما پیش نیاید!

این هم شد پیش بینی؟!

* برخی می گویند چرا به توصیه کارشناسان دفتر قابلیت پرواز سازمان هواپیمایی کشور توجه نشده و وقتی آنها گفته اند این هواپیما سقوط می کند آنها را عزل کرده اند! ... خب باید هم عزل می کردند! یعنی اینهمه حقوق می گیرند که این بدیهیات را بگویند؟! خب همه هواپیماها بالاخره یک روزی سقوط می کنند، این هم شد پیش بینی؟! مثل این می ماند که بگویی هر انسانی یک روز به آن دنیا می رود!

از نظر کارشناسان ستون طنز شفاف نیوز؛ بایستی آنها را محاکمه کنیم، چون نفوس بد زده اند، هواپیمایی که مثل گنجشک در حال پرواز بوده را به این حال و روز در آورده اند.

کمربند لاغری به جای کمربند ایمنی!

* گویا یکی دیگر از دلایل سقوط هواپیما اضافه وزن هواپیما بودهاست! خب هواپیما از چه تشکیل می شود؟! مسافر! اگر مسافرها به جای بستن کمربند ایمنی در هواپیما، در منزل کمربندلاغری می بستند، اینچنین نمی شد!

پیشنهاد می شود از بازماندگان این سقوط خسارت گرفته شود تا درس عبرتی باشد برای باقی مسافران که قبل از هر پرواز لااقل چندکیلویی از وزنشان را کم کنند!

هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد و ظریف هم مقصرند!

* هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد هم در خصوص این سقوط مقصر هستند. گویا یکی برای این هواپیما بوق خریده و دیگری پلاستیک های دورش را پاره کرده تا افتتاح شود و بقیه بتوانند سوار آن شوند و با آن اینطرف و آنطرف بپرند؛ هاشمی هم با هواپیما عکس یادگاری گرفته و در دفتر خاطراتش هم از آن نوشته است! البته ظریف هم مقصر است که اینهمه مذاکره کرد و شام داد به خارجی ها، اما در عوض دوتا هواپیمای درست و حسابی ازشون نگرفت!

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر