پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طرح انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم مغایر با اصل 99 قانون اساسی است.به گزارش فکرشهر، عبدالخالق برزگر زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قانون اساسی به صراحت مصداق های انتخاب با رای مستقیم مردم را مشخص کرده است و در آن نکته ای درباره انتخاب شهرداران توسط مردم قید نشده است.وی اضافه کرد: همچنین انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم باعث کاهش نظارت شورا برعملکرد شهردار و پاسخگو نبودن به مطالبات بحق مردم می شود.
کد خبر: ۶۳۷۳
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: رییس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: طرح انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم مغایر با اصل 99 قانون اساسی است.

به گزارش فکرشهر، عبدالخالق برزگر زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: قانون اساسی به صراحت مصداق های انتخاب با رای مستقیم مردم را مشخص کرده است و در آن نکته ای درباره انتخاب شهرداران توسط مردم قید نشده است.

وی اضافه کرد: همچنین انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم باعث کاهش نظارت شورا برعملکرد شهردار و پاسخگو نبودن به مطالبات بحق مردم می شود.

برزگر زاده اضافه کرد: این طرح سبب می شود تا شهردار که مدیریت خدمات شهری را به عهده دارد، خود را منتخب اعضای شورای شهر نداند و در نتیجه پاسخگوی اعضای شورا نباشد.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر ادامه داد: هر چند هیات حل اختلاف تشکیل می شود که وظیفه انتخاب و معرفی شهردار به شورای شهر را به عهده دارند اما نبود یک خرد جمعی برای انتخاب گزینه معرفی شده به عنوان شهردار، می تواند تبعات بدی بر جای بگذارد.

برزگرزاده یادآورشد: اگر طرح انتخابات شهرداران با رای مستقیم مردم که هم اینک دو فوریت آن به تصویب نمایندگان رسیده است با تصویب نهایی آنها مواجه شود، پیش بینی می شود به دلیل مغایرت با اصل 99 قانون اساسی با مخالفت شورای نگهبان روبرو شود.

وی بیان کرد: به عنوان رییس شورای اسلامی شهر بوشهر مرکز این استان مخالف انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم هستم و آن را برای کاهش اختیارات قانونی و نظارتی شورای شهر ارزیابی می کنم.

طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران با امضای 133 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد که دو فوریت آن به تصویب نمایندگان رسید و درصورت تصویب نهایی، شهرداران با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. 

منبع:ایرنا

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر