يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: همزمان با بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهدای نبرد مستقیم با امریکا در خلیج فارس، در آیینی محل شهادت این شهیدان با بالگرد نیروی دریایی سپاه در اطراف جزیره فارسی با حضور خانواده آنها گلباران شد.به گزارش فکرشهر، 16مهر سال 66 در برهه ای پیچیده از دفاع مقدس یک فروند قایق تندرو پاسداران نیروی دریایی سپاه در آب های خلیج فارس مشغول گشت زنی بود که یک بالگرد آمریکایی با تجاوز به حریم مرزی ایران اسلامی با حمله به این قایق و مقاومت سرسختانه این دریادلان حادثه ای کم نظیر رقم خورد.
کد خبر: ۶۳۷۵
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

فکرشهر: همزمان با بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهدای نبرد مستقیم با امریکا در خلیج فارس، در آیینی محل شهادت این شهیدان با بالگرد نیروی دریایی سپاه در اطراف جزیره فارسی با حضور خانواده آنها گلباران شد.

به گزارش فکرشهر، 16مهر سال 66 در برهه ای پیچیده از دفاع مقدس یک فروند قایق تندرو پاسداران نیروی دریایی سپاه در آب های خلیج فارس مشغول گشت زنی بود که یک بالگرد آمریکایی با تجاوز به حریم مرزی ایران اسلامی با حمله به این قایق و مقاومت سرسختانه این دریادلان حادثه ای کم نظیر رقم خورد.

در این رزم نابرابر شهیدان بیژن گُرد، غلامحسین توسلی، نصرالله شفیعی، مجید مبارکی، خداداد آبسالان و مهدی محمدی ها به فرماندهی نادر مهدوی با ایثار و از خودگذشتگی بالگرد آمریکایی ها را هدف قرار می دهند و خلیج فارس را گورستان آن متجاوزان می کنند و خود نیز توسط بالگردی دیگر از آمریکایی ها مورد اصابت قرار گرفتند و شهید شدند.

جانشین فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: شهید نادر مهدوی و هم رزمانش با خلق حماسه ای نادر ابهت پوشالی آمریکای جهان خوار را درهم شکستند و آنها در قعر آب های خلیج فارس مدفون کردند.

ناوسالار یکم پاسدار رمضان زیراهی افزود: امروز هم دریادلان سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی آماده تر از گذشته و با اشراف کامل اطلاعاتی و دراختیار داشتن آخرین تجهیزات دفاعی و نیروی انسانی مومن و متعهد آماده نبرد با هر متجاوزی در آب های خلیج فارس هستند.

حجت الاسلام محمود محمودی زاده مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: هنوز همه دنیا بویژه آمریکا حماسه آفرینی شهید مهدوی وهمرزمانش را به یاد دارند و اگر اهل عبرت گرفتن باشند همین سیلی که شهدای خلیج فارس به گوش آنها نواخت برای شان کافی ا ست تا دیگر در خلیج فارس و مرزهای ایران اسلامی به دنبال ماجراجویی نباشند.

باقری یکی از بازماندگان آن حماسه که با گذشت 27 سال برای اولین بار به این مکان آمده نیز با چشمانی اشک آلود گفت: امروز که پس از 27 سال به محل آن حماسه نادر آمده ام احساس غرور می کنم و افتخار می کنم که در کنار شهیدان خلیج فارس از ناموس ملی و نظام اسلامی دفاع کردم.

وی که در آن حماسه به اسارت آمریکایی ها درآمده بود و با تحمل شکنجه های فراوان و غیرانسانی در اسارت، مدال جانبازی بر گردن دارد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر